برگزاری افطاری خیابانی در تهران

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی مدیرعامل این جمعیت با بیان این مطلب که هر ساله در بسیاری از نقاط جهان و در میان مسلمانان سفره های افطاری برای روزه داران برگزار می‌شود اظهارداشت: این روند به یک رویه قابل تحسین جهت تکریم روزه داران و نمایش زیبایی های زندگی اسلامی تبدیل شده است. به همین دلیل جمعیت شهر امید در نظر دارد در ایام ماه پر برکت رمضان علاوه بر برگزاری مراسم افطاری ساده در برخی خیابانها و معابر شهری در مناطق محروم شهر نیز با کمک خیرین مرتبط با خود سفره‌های افطاری برای افراد بی بضاعت در حسینیه‌ها و مساجد همان محل برپا کند.

وی گفت: همه شهروندان و خیرین تهرانی می توانند در برپایی این سفره های افطاری هم در مساجد مناطق محروم و هم در معابر شهری برای روزه داران کمک کنند. با این منظور کارت هایی با قیمت یک وعده افطاری ساده در نظر گرفته شده است که همه خیرین می توانند با خرید آنها در گسترده تر شدن سفره روزه داران محروم کمک کنند.

پیرهادی با اشاره به احادیثمختلف اسلامی در گرامیداشت روزه داران ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: هرکس در ماه رمضان روزه داری را افطار دهد مانند آن است که بنده ای را آزاد کرده باشد یا در جای دیگر می فرمایند: خود را از آتش نگه دارید هرچند با یک دانه خرما یا یک جرعه آب برای روزه دار باشد.

وی افزود: جمعیت شهر امید کار اطعام روزه داران در مساجد و حسینیه های مختلف شهر تهران را سامان می دهد و این موضوع باعثشده است تا شبکه انسانی خوبی برای اطعام مستمندان در محله‌های محروم تهران تشکیل شود.

پیرهادی گفت: تا کنون بیش از ۵ هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند که امیدواریم با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان روزهای آینده این تعداد افزایش یافته و این عمل خیر با سرعت و وسعت بیشتری ادامه یابد.