بیانیه خانواده شهدا به برخی جریان‌های سیاسی

به گزارش افکارنیوز، مراسم شکوهمند تشییع پیکر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس، از جمله ۱۷۵ شهید غواص که مظلومانه در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده بود با تجلی قدرشناسی ملت ایران سه‌شنبه هفته گذشته در میدان بهارستان برگزار شد.

در این مراسم تشییع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و شعارهایی ضمن تأکید بر حقوق مسلم جمهوری اسلامی در مسئله هسته‌ای، بر لزوم ایستادگی مسئولان در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن تأکید کردند.

این اقدام با واکنش برخی از جریان‌های سیاسی مواجه شد چنانکه برخی سایت‌های خبری نزدیک به دولت اقدام به انتشار بیانیه‌‌ای با امضای منتسب به خانواده شهدا، در مذمت این حرکت خودجوش شدند.

هر چند که پس از انتشار این بیانیه برخی از اسامی که به عنوان امضاکننده در ذیل آن درج شده بود در قالب مصاحبه‌هایی از امضای این بیانیه ابراز بی‌اطلاعی و آن را تکذیب کردند اما همچنان واکنش به این بیانیه توسط خانواده شهدا و ایثارگر ادامه دارد.

در تازه‌ترین موضع‌گیری، جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران کاشان و آران و بیدگل و همچنین برخی از تشکل‌های فرهنگی با صدور بیانیه‌ای که مشروح آن در ذیل می‌آید:

«بسمه تعالی»

سلام و صلوات خدا بر شهیدانی که با دستان بسته از استقلال کشور دفاع کردند!

سلام و صلوات خدا بر آن دردانه‌های غواص که همه خطوط دشمن را شکستند ولی از خطوط قرمزی که امام شهدا(ره) ترسیم کرده بودند با دست‌های بسته جانانه دفاع کردند!

سلام و درود بی‌پایان بر آن ستاره‌های درخشان آسمان که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: «در لحظه‌های نیاز این ملت خداجوی و خدا باور بشارت آوردند و غبارها را زدودند».

در فضای تهاجمات ده‌ها ساله فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی دشمنان، تجلیل و حضور کم‌نظیر مردم شهید پرور تهران در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای غواص یادآور راهپیمایی‌های ابتدای انقلاب و مراسمی مانند ۹ دی بود.

با این تجلیل و حضور دشمنان بار دیگر ناکام شده و منافقان عصبانی گشتند. ولی جای بسی تعجب است عده‌ای از شهر دارالمؤمنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل با افتخار تقدیم ۲ هزار و ۵۰۰ شهید با حمایت برخی رسانه‌های منتسب به دولت با سوءاستفاده از اسامی تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا همه این حضور باشکوه و تاریخی ملت آگاه را که رهبر فرزانه انقلاب آن را مورد تقدیر و سپاس قرار دادند، سیاسی قلمداد کنند. و اینجا چند سئوال مطرح است:

۱. آیا استفاده از نام خانواده‌های شهید در ذیل این بیانیه که خودشان یا خبر نداشته و یا برخی امضاء آن را تکذیب کرده‌اند و بیان نمودن ذهنیات چند حزب افراطی بنام خانواده شهداء، سیاسی نیست؟

۲. به راستی اگر شما خود را پیرو خط امام(ره) و در کنار آن البته جریان اصلاحات هم می‌دانید، آیا ندیدید بدرقه‌کنندگان شهدا جملات حضرت امام و مقام معظم رهبری را در دست داشتند؟

۳. آیا بهتر نبود به جای اینکه شما و همه احزابی که با این تفکر در اقلیت‌اند و البته مقامات محترم دولت جمهوری اسلامی ایران، با حضوری پرشورتر در مراسم، هم‌نوا با مردم شعار «هیهات من‌الذلة» امام حسین(ع) را سر می‌دادید؟

۴. شما که از شعارهای این مراسم ناراحت و عصبانی شده‌اید، آیا مردم جز این شعارها را می‌دادند: «مرگ بر آمریکا»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «در منطق شهادت تحریم حرف مفت است»، «خون شهیدان ما قابل اکسید نیست»، «آب خوردن ما وابسته به سلام بر حسین است نه تحریم»، «این‌ها سند جنایت کدخداست»، و صدها مانند این که خودجوش از اعماق جان‌های ملت بر می‌خاست، پس چرا این شعارها را که خطاب به استکبار است شما به خودتان گرفته‌اید؟! این چه مفهومی دارد؟

۵. در زمان دفاع مقدس هم تفکر دوستداران آمریکا و شوروی سابق از مراسم شهدا عصبانی بودند و منافقان در تشییع جنازه‌های شهدا این گل‌های پرپر شرکت نمی‌کردند. شما اگر دنباله‌رو آنها هستید شعار حفظ استقلال و عزت مردم را بهانه قرار ندهید و مردم دلداده به اصول انقلاب را متهم نکنید و زودتر خود را به مردم از طریق همین … نیوزها و … آنلاین‌ها معرفی کنید. آیا این منصفانه‌تر نیست؟!

۶. آیا بهتر نیست که به جای اینکه بخاطر مطامع سیاسی، دیگران را که آحاد مردم شهیدپرور و ایثارگر هستند را متهم به سیاسی‌کاری می‌کنیم و از خانواده‌های شهدا سوء استفاده جناحی و حزبی نماییم؟ خودمان را با شهدا و آرمانشان همراه سازیم و پندهای آنان که بخشی از آن مانند روز مشخص است و در وصیت‌نامه‌های ایشان آمده که عزت قابل معامله نیست و ما رفتیم تا تن به ذلت ندهیم درس بگیریم، نه اینکه صرفا با چند سایت خبری که متأسفانه از بودجه بیت‌المال هم ارتزاق می‌کنند بخواهیم جلوی این مردم خداجوی بایستیم و صدای واقعی برآمده از این جمجمه‌های در لباس غواصی را نشنویم؟

درپایان ضمن تجدید میثاق با شهدای گرانقدر اقدام روزنامه آرمان در درج کاریکاتور موهن را محکوم نموده و به همگان اعلام می‌داریم که ما نیز همچون شهدایمان شعار «هیهات من‌الذلة» را سر لوحه‌مان قرار داده‌ایم. فاین تذهبون…

در ذیل این بیانیه امضای اعضای تشکل‌ها و افراد زیر به چشم می‌خورد:

مؤسسه فرهنگی شهید تورجیزاده، هیئت فرهنگی عشاقالحسن(ع)، جلسه یا زهرا(س)، کانون فرهنگی امام خامنهای، هیئت فرهنگی مذهبی عاشورائیان، هیئت یالثارات فاطمه(س)، کانون فرهنگی هنری ثقلین، مجمع فرهنگی الغدیر و جمعی از خانوادههای شهدا و ایثارگران کاشان و آران و بیدگل.