بهره‌برداری از ایستگاه مترو عبدل آباد

به گزارشافکارنیوز،عملیات ساخت ایستگاه مترو عبدل آباد حدفاصل ایستگاه مترو نعمت آباد و ایستگاه مترو شهرک شریعتی و در محدوده بزرگراه شهید چراغی در جنوب غرب تهران به اتمام رسیده و آماده بازگشایی است.

ایستگاه مترو عبدل آباد با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع و به روش ترانشه باز اجرا شده است.

برای ساخت این ایستگاه که صددر صد توسط کارگران و مهندسین داخلی اجرایی شده، ۸۲ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شد، ۴ هزار تن میلگرد، ۲۷ هزار متر مکعب بتن و ۲۵ هزار متر مربع قالب به ‌کار رفته است.

ایستگاه عبدل آباد همانند دیگر ایستگاه‌های مترو تهران به پله های برقی، سیستم تهویه و اطفای حریق و دیگر امکانات موردنیاز تجهیز شده است.

بخش جنوبی خط ۳ مترو تهران به طول ۱۲ کیلومتر حدفاصل چهارراه ولی عصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران، سال گذشته در فاز نخست با پنج ایستگاه به بهره برداری رسید که به تدریج ایستگاههای عبوری پس از تکمیل به این خط اضافه می شوند؛ بخش میانی این خط نیز دو سال پیش با حدود هفت کیلومتر در حدفاصل چهارراه ولی عصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی افتتاح شده بود.

بخش شمالی خط ۳ مترو تهران به طول حدود ۱۸ کیلومتر از ایستگاه مترو شهید بهشتی تا شهرک قائم در شمال شرق تهران(منطقه ازگل) تا نیمه اول سال جاری راه اندازی خواهد شد تا طولانی ترین خط مترو پایتخت به عنوان شاهرگ حیاتی حمل و نقل پایتخت با ظرفیت روزانه جابجایی یک میلیون مسافر و با ۳۷ کیلومتر به طور کامل سرویس دهی کند.