محاکمه ضارب مامور نیروی انتظامی در چهارشنبه سوری

به گزارشافکارنیوز،ساعت ۶:۳۶ صبح روز چهارشنبه سوری سال ۹۲ ستوان سوم هادی جوان دلاور و جمعی از گروه ضربت سرکلانتری هشتم پلیس پایتخت در چهارشنبه آخر سال در حال گشت زنی با موتور حوالی خیابان رودکی بودند که در پی تماس شهروندان با ۱۱۰ مبنی بر ایجاد مزاحمت چند فرد شرور در یکی از بوستان های محدوده نواب تهران، به محل اعزام تا به بررسی موضوع بپردازند.

با حضور ماموران ناگهان پسر جوانی یک نارنجک دست ساز را از ساختمانی چند طبقه به طرف مامور پلیس پرتاب کرد که این نارنجک بعد از برخورد با کلاه کاسکت مامور پلیس منفجر شد و او را مجروح کرد.

این مامور نیروی انتظامی به بیمارستان لقمان منتقل شد و پس از دو ماه در بیمارستان جان باخت و شهید شد.

در ادامه ضارب شهید دلاور با اقدام اطلاعاتی ماموران پس از ۴۸ ساعت تلاش شبانه روزی شناسایی و بازداشت و پس از ارجاع به مقام قضایی روانه زندان شد.

وی در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد و قتل را گردن گرفت و با اعتراف او و بازسازی صحنه پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

صبح روز گذشته این پسر در جلسه محاکمه خود با انکار تمام اتهاماتش به هیات قضایی گفت: من اصلا آن روز در محل حادثه نبودم و هیچ کدام از اتهاماتم را قبول ندارم.

در این جلسه وكیل خانواده اولیای دم و نمایندگان حقوقی ناجا نیز در خواست قصاص كردند که در پایان هیات قضایی وارد شور شد تا رای نهایی در خصوص این پرونده را صادر كند.