افزایش بی رویه مصرف آب و رسیدن به مرز هشدار

به گزارشافکارنیوز،سید حسین هاشمی در جمع خبرنگاران درباره کمبود آب اظهار داشت‌: بنده به شهروندان استان تهران هشدار می‌دهم که مصرف آب بیش از حد مجاز شده است و روند اینگونه مصرف آب مشکلات زیادی را در آینده به وجود می‌آورد.

استاندار تهران گفت: از شهروندان تهرانی درخواست می‌کنم همانند سال گذشته که برای مدیریت مصرف آب کمک کردند امسال نیز در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم امسال نیز مصرف آب را مدیریت کنیم و مشکلی ایجاد نشود.

هاشمی گفت: بر اساس گزارشات واصله به دلیل گرمی هوا مصرف آب به شدت بالا رفته است و با توجه به اینکه آب قابل تولید نیست از مردم تقاضا می‌کنم که مصرف بهینه را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: اگر مصرف آب به همین روند ادامه پیدا کند با بحران آب مواجه می‌شویم.

استاندار تهران درباره برخورد با مشترکین پرمصرف اظهار داشت: ‌سال گذشته بر اساس تصویب شورای تامین اجازه داده شد که آبفا با پرمصرفین برخورد کند و امسال نیز این رویه ادامه پیدا می‌کند.

هاشمی افزود: فردا که جلسه شورای تامین استان تهران برگزار می‌شود، کمیته‌ای در خصوص وضعیت آب تشکیل می‌شود که مدیریت مصرف آب جدی گرفته شود.

به گفته هاشمی در صورتی که در مصرف آب به خط قرمز برسیم دیگر نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم. بنابر این نباید منابع ۱۴ میلیون نفر شهروند تهرانی را به عده قلیلی ترجیح داد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه امسال نیز سیاست‌های سخت‌گیرانه برخورد با پرمصرفان آب ادامه خواهد داشت، ‌گفت: ‌ در خصوص کیفیت پایین آب در قیامدشت و پاکدشت نیز پنج‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد که وزیر بهداشت نیز حضور داشتند و نسبت به حل مشکل آب در این شهرستان‌ها نیز اقدام شد.

استاندار تهران تاکید کرد: ‌بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است و لذا تنها راه حل، مدیریت مصرف آب است.

هاشمی افزود: تیمی نیز برای بررسی کیفیت آب در جنوب تهران در حال بررسی هستند و با توجه به تکنولوژی‌های موجود می‌توان کیفیت آب را افزایش داد.

سهم ۱۹ درصدی صادرات استان تهران / درآمد ۸.۵ میلیارد دلاری در بخش توریسم


در ادامه حسین هاشمی در خصوص نخستین جلسه شورای صادرات استان تهران که امروز برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه آمار سال گذشته در بخش صادرات مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه روند صادرات در کشور پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی در کشور داشته‌ایم، گفت: سهم استان تهران از این صادرات ۱۱ میلیارد دلار بوده است که سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک مدعی هستند این رقم حدود ۱۷ میلیارد دلار است که البته تفاوت این دو آمار در سقف اصلی صادرات کشور تاثیری نمی‌گذارد ولی اگر صادرات ۱۷ میلیارد دلاری استان تهران قطعی است باید از استان‌های دیگر جبران شود.

استاندار تهران گفت: روند صادرات در استان تهران مثبت بوده است و ۱۹ درصد از سهم صادرات کل کشور را استان تهران داشته که با توجه به قابلیت استان این سهم باید به ۲۵ درصد برسد.

وی در رابطه با صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز اظهار داشت: سهم استان تهران در این حوزه ۹ میلیارد دلار بوده است که ۷۵ درصد کل صادرات کشور در این بخش را شامل می‌شود.

هاشمی یادآور شد: حدود ۳۶ هزار کارت بازرگانی در کشور فعال است که از این تعداد ۱۶ هزار کارت بازرگانی در استان تهران است که این آمار نشان می‌دهد رقم ۲۵ درصدی صادرات کشور معقول است.

وی گفت: ۹ میلیارد دلار واردات در استان تهران داشته‌ایم که نسبت به صادرات رشد مثبت بوده است و تلاش می‌کنیم واردات امسال سرمایه‌ای باشد نه مصرفی.

استاندار تهران یادآور شد: در بخش توریسم نیز ۸.۵ میلیارد دلار درآمد داشتهایم که بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.