پای دلفین‌ها با دلفیناریوم برج میلاد باز شد

به گزارشافکارنیوز،دلفیناریوم برج میلاد که پیش از این شیرهای آبی اسپانیایی، اروگوئه‌‌ای و ترکیه‌ای را نمایش می‌گذاشت برای اولین بار میزبان دلفین‌هایی از اوکراین و روسیه بود.

این مراسم با رژه‌ یکی از شیرهای آبی آغاز شد و در طول برگزاری برنامه نقاشی یکی از دلفین‌ها به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد و علاقه‌مندان در پایان برنامه با پرداخت هزینه‌ای با دلفین‌ها عکس یادگاری گرفتند.

همایون شهبازکیا مدیر عامل دلفیناریوم برج میلاد در حاشیه مراسم رونمایی از این دلفین‌های ۲ و ۵ ساله، ‌ اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی‌ شبیه‌سازی آب اقیانوس امکان نگهداری زندگی دلفین در تهران فراهم شده است. پارک دلفین‌ها با ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع وسعت می‌تواند در هر سانس پذیرای ۸۰۰ نفر باشد.

وی با بیان اینکه از خردادماه سال ۹۲ فعالیت این مجموعه با هدف گسترش فضاهای گردشگری در برج میلاد افتتاح شد، ادامه داد: ابتدای کار ۵ قلاده شیر دریایی نسبت به اجرای نمایش اقدام کردند و طی دو هفته اخیر دو قطعه دلفین به این مجموعه اضافه شده‌ است.

مدیر دلفیناریوم برج میلاد تصریح کرد: سرمایه‌گذار این مجموعه بخش خصوصی است و شهرداری تهران نسبت به تأمین زیرساخت‌های آن اقدام کرده است بنابراین بهره‌برداری از این مجموعه به صورت مشترک انجام می‌‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی هدف ما نیست، ‌ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت انتخاب شعار «ما سیرک نیستیم» برای این مجموعه چیست، خاطرنشان کرد: علت انتخاب این شعار این است که ما از روش‌های تنبیهی برای آموزش دادن حیوانات استفاده نمی‌کنیم.

شهبازی‌کیا در ادامه با اشاره به اینکه دلفین‌های این مجموعه ۲ و ۵ ساله هستند، گفت: این در حالی است که بر اساس استانداردهای بین‌المللی عمر مفید هر دلفین ۳۵ سال است بنابراین برخی شایعات درباره پیر بودن دلفین‌ها صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه حیوانات این مجموعه در دلفیناریوم و یا آکواریومهای بزرگ کشورهای دیگر به دنیا آمده و قابل بازگشت به حیات وحش نیستند، از پاسخ به سوالی درباره هزینه انتقال دلفینها با کشور خودداری کرد و گفت: هزینه هر سانس ۵۰ هزار تومان است اما تخفیفهایی برای خبرنگاران، اقشار کم درآمد،دانشآموزان، سازمانها و غیره در نظر گرفته شده است.