نبود هماهنگی میان دستگاه های مسئول هنگام توفان / شهرداری توان ساماندهی آب های سطحی را ندارد
گروه اجتماعی

- رییس کمیته عمران شهری شورای شهر با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنین ضروری است تا هماهنگی میان سازمان های هواشناسی، مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی به طور کامل برقرار شود.

به گزارشافکارنیوز، وی افزود: در توفان روز یکشنبه شاهد نبود هماهنگی بین این ارگان ها و همچنین ضعف اطلاع رسانی بودیم.

وی تصریح کرد: در هنگام بارش نزولات جوی به دلیل اجرا نشدن صحیح سامانه جمع آوری آب های سطحی شاهد آبگرفتگی معابر، خیابان ها و بزرگراه ها هستیم و به طوری که سبب می شود تا اقدامات انجام شده در این زمینه اصلا کفایت نکند.

وی بیان کرد: در حادثه دیروز تنها سازمان آتش نشانی تهران توانست خدمات رسانی مناسبی در شمال و شمال غرب پایتخت داشته باشد که جا دارد از زحمات این عزیزان و انجام و ساماندهی این کار طاقت فرسا تشکر ویژه شود.

شاکری خاطر نشان کرد: معمولا هنگام بارندگی شاهد آبگرفتگی در بزرگراه ها همت، نیایش، چمران، آزادگان و… هستیم و متاسفانه به دلیل نبود زیر ساختهای مناسب سامانه جمع آوری آب های سطحی، قادر به این کار نبوده و شاهد بروز مشکلات فراوان می شویم.

وی ادامه داد: در کنار این ضعف، شاهد هدایت زباله ها به درون سامانه فاضلاب و … بوده که سبب می شود آب در سطح بزرگراه و معابر جمع شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که عدم استفاده از آب های سطحی در وضعیت بی آبی و… دارای تبعات منفی بسیاری است.

وی تاکید کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری باید حساسیت بیشتری به این مساله مهم نشان داده و آن را جزو اولویت های خود قرار دهد.

وی گفت: شهرداری باید نقشه هایی که نشان دهنده نقاط مستعد آبگرفتی هستند را به صورت مستمر مورد استفاده قرار داده و با استناد به آنها هنگام بارندگی آماده باشد.

عضو شورای شهر اظهار داشت: آبگرفتگی معابر و بزرگراه ها موجب افزایش حجم ترافیک و در نهایت قفل شدن راه های عبوری شهر می شود بنابراین باید این مساله را در صدر برنامه ها قرار داد و با تمام توان مانع بروز آبگرفتگی شد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است معاونت خدمات شهری اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد و نقاط مستعد آبگرفتگی در بزرگراه ها و خروجی آنها را شناسایی کرده و با تدابیر مناسب کاهش دهد.

شاکری درباره شکستن درختان در سطح شهر اظهار داشت: بر اساس ماده ۵۵ قانون، شهرداری ها موظفند ایمنی شهر را از حیثخطراتی در اثر حوادثطبیعی و … تامین کنند در این قانون ذکر شده برای تامین ایمنی اگر لازم است نسبت به قطع درختان، افتادگی اشیا، داربست ها و… اقدام شده و مانع بروز تلفات شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری مناطق باید درختان سست را شناسایی کرده و پایداری آنها را افزایش دهند تا در هنگام وقوع توفان شاهد شکستن و افتادگی آنها نباشیم.