مخالفت توافق هسته‌ای مانند ناشکری نعمت‌های خداست

به گزارشافکارنیوز،سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش سازمان‌های مردم نهاد سلامت که با حضور رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر کار، وزیر کشور، وزیر نیرو و رئیس سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، گفت: یکی از افتخارات ایران است که در منطقه نقش اول را در پیوند اعضای مختلف داشته باشد.

وی با بیان اینکه روز پزشک را به تمام پزشکان تبریک می‌گویم، گفت: صالحی به خوبی پزشک، پرستار و تیم درمانی را تشریح کردند و گفتند که پزشک واسطی است بین بیمار و خداوند که به اذن خدا حیات می‌بخشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: من هم به عنوان مسئول حوزه سلامت از آقایان ظریف و صالحی و تمام تیم هسته‌ای بویژه رئیس جمهور که شاهد بودیم در چند وقت گذشته شب و روز تلاش کردند تشکر می‌کنم.

هاشمی توافق هسته‌ای را آغازی برای پیشرفت در کشور در همه حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: حتماً نسل‌های آینده قدردان این موضوع خواهند بود.

وی در مورد مخالفت هایی که با تیم هسته‌ای و توافق انجام شده صورت می‌گیرد گفت: خداوند می‌فرماید در مقابل همه نعمتهای خدا گاهی اوقات نیز غفرانی صورت می‌گیرد.

وی خطاب به روحانی گفت: شما کار بسیار بزرگی کرده‌اید و ما که در حوزه سلامت هستیم می دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد، درست است که می‌گفتند دارو تحریم نیست اما این یک دروغ آشکار بود.

وزیر بهداشت افزود: ما در واردات سمومی که در تولید غذا نیز استفاده می‌شد مشکل داشتیم و مجبور بودیم نازلترین سموم را وارد کنیم که در کیفیت غذا تاثیر منفی داشت.

به گزارشافکارنیوز،وزیر بهداشت در مورد تحریم دارو و تجهیزات پزشکی نیز گفت: با وجود اینکه ۹۶ درصد مواد اولیه دارو در داخل کشور تولید می‌شود اما باز هم در این حوزه مشکلاتی داشتیم و باید بگویم که خوشبختانه واردات دارو به کشور به بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز مشکلاتی داشتیم که امیدواریم برطرف شود.

وی با اشاره به حضار حاضر در همایش خطاب به رئیس جمهور گفت: این افراد هیچکدام کارمند دولت نیستند بلکه جزء شریف‌ترین انسان‌ها هستند که بی تفاوتی نسبت به سلامت جامعه ندارند و با علاقه شخصی، سازمان‌های مردم نهاد را تشکیل داده تا سلامت را ارتقاء دهند.

هاشمی با بیان اینکه ۱۰۰ سازمان مردم نهاد ملی و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد مربوط به بیماری‌های مختلف موفق به دریافت مجوز شده‌اند، گفت: مفتخریم که در این دولت و با حمایت‌های رئیس جمهور و وزیر کشور درخواست سازمان‌های مردم نهاد ظرف ۳ ماه بررسی و ثبت می‌شود در حالی که من خود برای ثبت یک نهاد خیریه چند سال وقت گذاشتم.

هاشمی با انتقاد از کسانی که حوزه سلامت را دولتی می پندارند گفت: زمانی در وزارت بهداشت تصور این بود که همه کارها با دولت است و تنها حضور مردم را بر نمیتابیدند اما اکنون شرایط عوض شده گرچه زمان میبرد که همه کارشناسان و مسئولان درک کنند که حضور مردم چقدر موثرتر از حضور دولت است بخصوص در بخش سلامت و بهداشت که عمدتاً با فرهنگسازی کارها پیش میرود.