صدور گواهینامه اخلاق حرفه ای برای رانندگان تاکسی

به گزارشافکارنیوز،منصور هنرور گفت: در این دوره آموزشی که در استای اجرای طرح خط سفید انجام می شود، ۱۸۰ راننده تاکسی، مباحثی از جمله قوانین و مقررات، ملاحظات ایمنی، تکریم و احترام به حقوق مسافر، شناخت معابر و اماکن شهری، اخلاق حرفه ای، مدیریت استرس و ایمنی را از سوی کارشناسان خبره پلیس راهور فرا می گیرند.

وی با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی فعالان حمل و نقل همگانی به ویژه رانندگان اتوبوس و تاکسی افزود: آموزش رانندگان، گامی ارزنده در جهت بسترسازی، ساختاری پویا و کارآمد در روند آموزش اخلاق حرفه‌ای به رانندگان حمل و نقل عمومی است.

هنرور با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی، تصریح کرد: تاکسیرانان به عنوان نخستین گروه هایی که ارتباط مستقیم با شهروندان دارند باید آموزش های لازم را در خصوص تکریم و شناخت نیازهای آنها به صورت کاربردی و تأثیرگذار ببینند تا بتوانند تعامل خوب و مثبتی با مردم برقرار کنند.

وی اظهار داشت: عدم آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی و مقررات راهنمایی و رانندگی، خسارت قابل توجهی بر آنها تحمیل می کند لذا آگاهی بخشی و اطلاع رسانی توام با آموزش، ضریب آسیب های اجتماعی آن را در جامعه کاهش می دهد.

معاو ن حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۸ تصریح کرد: همچنین به رانندگانی که در این دوره آموزشی شرکت نمایند، گواهینامه اخلاق حرفه ای در پایان هر دوره اعطا می شود.