به گزارش افکارنیوز، برخی شهروندان مناطق زنجان و قزوین و همدان از مشاهده یک شی ء نورانی در آسمان که به زمین برخورد کرده است خبر دادند.

در آخرین ساعات روز پنجشنبه خبر برخورد یک شیء نورانی در استان قزوین دست به دست در فضای مجازی منتشر شد. ابتدا این خبر تکذیب و بعد دوباره مورد تائید قرار گرفت. برخی سقوط هواپیمای جنگنده و برخی هم سقوط شهاب سنگ و در برخی فضاهای مجازی هم علت را آدم فضایی ها و بشقاب پرنده عنوان کردند!

تا اینکه ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه نخستین خبر مبنی بر تائید برخورد شهاب سنگ در منطقه قزوین تائید شد. بعد از ۱۵ دقیقه از انتشار این خبر حمید ره‌انجام مدیرعامل هلال احمر استان قزوین اعلام کرد: این شهاب سنگ در مرز سه استان قزوین، زنجان و همدان اصابت کرده و هم اکنون تیم بررسی در حال بازدید از منطقه هستند.

پس از ۲ ساعت بررسی نتایج عملیات به فرمانداری مخابره شد و فرمانداران مناطقی که شهاب سنگ در نزدیکی آنها برخورد کرده بود گزارش های دریافتی را اعلام کردند. ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا برخورد شهاب سنگ با منطقه بوئین زهرا را رد کرد و گفت: خبر برخورد شهاب سنگ پنجشنبه شب در این شهرستان قوت گرفت اما با اعزام چند گروه به مناطق مختلف، هیچ اثر و گزارشی از آن دریافت نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هم اعلام کرد: با وجود بررسی های میدانی تاکنون هیچ خبری از سقوط شهاب سنگ گزارش نشده است.

ایرج حیدری فرماندار تاکستان هم بر اساس گزارش دهیاری های منطقه از بی اطلاعی و بی خبری چنین اتفاقی خبرداد و گفت: این تنها یک شایعه بوده است.

ساعت انتشار خبر ۲:۲ جمعه / فرماندار آوج در گفتگو با ایرنا: شهاب سنگی وجود ندارد / شایعه است!

ساعت انتشار خبر ۲:۱۵ دقیقه جمعه / فرماندار آوج در گفتگو با مهر: شهاب سنگ به کوه برخورد کرده است / خسارت نداشته است!

ساعت انتشار خبر ۰۰:۲ دقیقه جمعه / فرماندار آوج در گفتگو با فارس: شهاب سنگ در ابعاد وسیع برخورد کرده است / خساراتی داشته است

همچنین سید عبدالله موسوی فرماندار شهرستان آوج در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اهالی روستاهای دیدار و لجام گیر، شهاب سنگی را در حال سقوط در آسمان مشاهده کرده اند ما هم نیرو اعزام کردیم و با دهیاری ها تماس گرفتیم اما با وجود بررسی های انجام شده هیچ گزارشی در این خصوص به دست نیامده است.

فرماندار آوج پس از دقایقی اظهارات جدیدی عنوان کرد و در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: خوشبختانه سقوطی رخ نداده و برخورد شهاب سنگ در سطح وسیعی از مناطق دیده شده که شهرستان آوج نیز شامل آن می شود. در روستاهای دیدار، لجام گیر که هم مرز استان زنجان است این اشیاء کاملا دیده شده که شاهدان عینی اظهارداشتند یک شی دنباله دار با نور شدید در دامنه کوه برخورد کرد و ناپدید و خاموش شد. خوشبختانه شهاب سنگ در منطقه آوج به کوهها اصابت کرده و خسارتی نداشته است.

موسوی اظهارداشت: این شهاب سنگ درمناطق خدابنده، رزن، ابهر نیز دیده شده و به نظر می رسد شهاب سنگ بزرگی بوده که پس از برخورد با جو زمین متلاشی شده و به قطعات متعددی تبدیل شده که مناطق وسیعی از استانهای کشور از جمله قزوین، همدان و زنجان را در برگرفته و در اشتهارد هم گفته می شود دیده شده است.

فرماندار آوج یادآورشد: یکی از شاهدان عینی هم در تماس تلفنی با ما اظهارداشت: این شهاب سنگ بقدری نورانی و دنباله دار بوده که خودروهای عبوری کنار جاده متوقف شده و لحظاتی آن را مشاهده می کردند. وی گفت: در ادامه بازرسی از مناطق احتمالی برخورد شهاب سنگ در ساعات آینده و پس از روشنایی روز اطلاعات بیشتری در این خصوص در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

این اظهارات در حالی بود که فرماندار آوج در گفتگو با فارس گفته بود: با تماسی که با فرمانداران قیدار و همچنین شهرستان‌های دیگر در استان‌های مختلف برقرار شده مشخص شده است که شهاب سنگی به ابعاد بزرگ و یا به تعداد زیادی بوده که در شهرهای مختلف به زمین برخورد کرده است. طبق تماس‌ها و اخبار واصله بیجار در غرب کشور، نظرآباد، مجیدآباد و همچنین اشتهارد نیز از برخورد این شهاب‌سنگ خساراتی خورده‌اند.

استانداری البرز برخورد شهاب سنگ در این منطقه را تائید کرد

آخرین اخبار در ساعت ۳ بامداد مخابره شد وابوالقاسم باقری مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تائید سقوط شهاب سنگ در این استان، گفت: شهاب سنگی نیمه شب پنجشنبه در منطقه ای بیابانی بین شهرستان های اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است. وی افزود: با توجه به اینکه این شهاب سنگین در منطقه ای بیابانی سقوط کرده، احتمال اینکه خساراتی داشته باشد، بسیار کم است و تاکنون نیز گزارشی از خسارات احتمالی ارایه نشده است.

هرچند هنوز جزئیات دقیق تری از این حادثه طبیعی اطلاع رسانی نشده اما مسئولان مربوطه باید بر اساس قوانین مدیریت بحران در ارسال اخبار دقت و هوشیاری لازم را رعایت کرده تا مانع بروز شایعات شود.

این خبر در حال تکمیل است ....