تخلف مسئولان در ساخت و سازهای غیر مجاز لواسان و رودبارقصران / قوه قضاییه برخورد کند
گروه اجتماعی

- نماینده تهران در مجلس با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه لواسان، اوشان فشم و میگون و حریم رودهای این مناطق و ضورت برخورد قوه قضائیه با این مساله گفت: مجمع نمایندگان تهران تا کنون چندین بار در این زمینه ورود کرده و همچنان پیگیر آن است.

فاطمه آلیا نماینده تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارافکارنیوزبا بیان اینکه مجمع نمایندگان تهران تا کنون گزارشهایی مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز در شمال و شمالشرق تهران بخصوص در لواسان، اوشان، فشم و میگون و حریم رودهای این مناطق داشت، تصریح کرد: همچنین برخی مراجعات مردمی داشتیم که از این وضعیت ناراضی و ناراحت بوده و خواستار رسیدگی به این وضعیت و ورود مجمع نمایندگان تهران به این مساله بسیار مهم شدند.

وی با بیان اینکه حتی برخی از مردم به مجلس شکایت کرده و گزارشی هم در این زمینه به کمیسیون عمران مجلس داده و خواستار رسیدگی آن شدند، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان تهران تا کنون با حضور مسئولین مختلف این موضوع را بررسی کرده و ما در بررسیهای خود به این نتیجه رسیدیم که مسئولین وقت در گذشته در سازمانها و ارگانهای مختلف مقصر این ساخت و سازهای غیر مجاز بوده و مردم مقصر نبودند.



نماینده تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در بررسی های خود مشاهده کردیم که برخی تخلف از سوی مسئولین کاملا محرز بوده و در غالب موارد ساخت غیر مجاز مردم مقصر نبودند چرا که این مسئولین بودند که مجوز دادند.

آلیا با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از وزارت راه و شهرسازی افزود: در این تحقیق و تفحص هم به این نکته برخورد شده که مردم در ساخت و ساز خود از مسئولین امر مجوز گرفته اما بعد از مدتی دولت معارض آنها شد.

وی با بیان اینکه حتی دبیرخانه شورای عالی معماری هم به این مساله ورود کرده، تصریح کرد: ما در تهران مناطق مختلفی داریم که ساخت و ساز غیر مجاز در آن انجام شده که بعنوان مثال می توان به شهرک زیتون تهران اشاره کرد که مردم در این شهرک به رغم داشتن سند و مجوز ساخت، در حال حاضر مشخص شده این ساخت و سازها غیر قانونی بوده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه باید جلوی ساخت و ساز غیر مجاز در تهران بخصوص در لواسان، اوشون فشم و حریم رودهای این مناطق گرفته شود، تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولین بخصوص مسئولین قضایی این است تا با جدیت با زمین خواران و کوه خواران تهران برخورد کرده و به پرونده های آنها رسیدگی کنند.