کشف ۱۰ کیلو طلا از زیر خاک

به گزارش افکارخبر، دزدان طلایی در بوشهر در عملیات بامدادی پلیس دستگیر شدند.



رئیس پلیس استان بوشهر از بازداشت دو دزد طلافروشی شهر جم خبر داد و گفت: ۱۰ کیلو طلای مدفون شده در باغ‌های متروکه به دست آمد.



سردار «حیدر عباس‌زاده» اظهار داشت: درسومین شب مردادماه سال جاری پلیس گزارش سرقت از یک طلافروشی در شهر جم را دریافت کرد و بلافاصله کارآگاهان به بررسی موضوع پرداختند. وی اضافه کرد: دزدان با اطمینان از حضور نداشتن صاحب طلافروشی در شهر جم با تخریب سقف مغازه طلافروشی وارد مغازه شده، همه سیستم‌های هشداردهنده را از کار انداخته، مقدار ۱۰ کیلوگرم طلا به همراه دوربین‌های مداربسته و کیس رایانه مغازه را به سرقت برده و متواری شده بودند.



سردار عباس‌زاده ابراز داشت: تحقیقات علمی و اطلاعاتی مستمر کارآگاهان پلیس مشخصات احتمالی دو تبهکار را نمایان کرد تا اقدامات عملیاتی برای شناسایی مخفیگاه آنان در دستور کار قرار گیرد. فرمانده پلیس استان بوشهر با بیان اینکه بامداد دوشنبه در یک عملیات منسجم و هماهنگ دزدان در مخفیگاهشان دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: در بازرسی ابتدایی از مخفیگاه دزدان مدارک و اموال سرقتی شامل جلد طلاها، کارت‌های طلافروشی و دوربین‌های سرقتی طلافروشی کشف شد.



وی اظهارداشت: دزدان که ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند، دارای تخصص در علم الکترونیک بوده و با جعل مهر و فاکتور طلافروشی قصد داشتند در یک فرصت مناسب طلاهای سرقتی را در بازار یکی از استان‌های همجوار به فروش برسانند. عباس‌زاده گفت: دزدان در تحقیقات تکمیلی اعتراف کردند که همه طلاها را در یک باغ متروک زیر خاک مدفون کرده‌اند که با حضور عوامل پلیس مقدار ۱۰ کیلوگرم طلای سرقتی کشف شد.