رونمایی از طرح تحول خدمات فرودگاهی

به گزارشافکارخبر،مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در نشست مشترک فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور با سپاه حفاظت هواپیمایی اظهارداشت: امروز جمع شده‌ایم تا از زحمات یکی از نهادهای مهم اجتماعی و بالاخص پلیس فرودگاه تشکر کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: واقعیت این است که صنعت هواپیمایی ما در کشاکش حوادثانقلاب و دفاع قهرمانانه مردم و مقابله با انواع توطئه‌ها توانسته است اداره شود.

وی گفت: جلوگیری از ورود نوع وقفه در عملیات جابجایی مسافر و بار هوایی به واسطه فداکاری مدیران، فرماندهان و کارکنان مجموعه بوده است چرا که واقعیت این است که صنعت حمل و نقل هواپیمایی یک صنعت فراموش شده است و تصمیم گیرندگان از این صنعت غافل شده‌اند.

مهابادی ادامه داد: تاکنون هیچ حمایتی از این صنعت انجام نشده و با نگاه به سیاست‌های کلی نظام و همچنین برنامه ششم توسعه متوجه می‌شویم که کمترین توجه به این حوزه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این مطلب که در شرایط پساتحریم اولین فشار به این حوزه است، تصریح کرد: ما در هوا، زمین و قوانین در توسعه محاصره شده‌ایم و امکان هرگونه توسعه‌ای از ما گرفته شده است.

وی ادامه داد: امروز ما گلوگاه توسعه کشور شده‌ایم و همه باید تلاش کنیم و از شرایط کنونی درآییم.

مهابادی به حوزه پلیس پرداخت و بیان داشت: یکی از مظالمی که به پلیس شده در تعریف نقش و وظایف پلیس است و متاسفانه به طور سنتی پلیس در چارچوب نظامات کیفری تعریف شده؛ کشف جرم و دستگیری مجرمان و پلیس در اذهان عمومی ابزار کنترل و مهارت خشم و کنترل تروریسم می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تشکیل پلیس را برای ایجاد انضباط عمومی دانست و گفت: پلیس یک نققش ممتاز حاکمیتی دارد به گونه‌ای که ارتباط تنگاتنگی باید بین پلیس و دولت پیش بیاید تا حکومت در مسیر تعالی هدایت شود.

مهابادی به تکریم پلیس در کشورهای دیگر پرداخت و افزود: در دنیا می‌بینیم که پلیس را تکریم می‌کنند اما ما جلوه‌هایش را می‌گیریم؛ خودروی بنز می‌گیریم برای پلیس راهنمایی و رانندگی، اما چرا بنز سوار می‌شود به دلیل نگاه ویژه‌ای که به پلیس است و بنز را با پلیس اعتبار می‌بخشیم.

وی تاکید کرد: پلیس ابزار دفاع از داشته‌ها و میراثملی است و پلیس ابزار حفظ و کنترل قلمرو حاکمیت نظام است و امروز ما از پلیس برای تصمیم جریان جابجایی مسافر استفاده می‌کنیم.

وی به دو غفلت بزرگ تاریخی اشاره داشت و افزود: اولی صنعت خودمان است که مغفول مانده به واسطه اینکه نتوانستیم تعریف درستی از صنعت بدهیم در صورتی که امروز آخرین ترم هواپیمایی به عنوان ابزار قدرت نرم در کشورها محسوب می‌شود و غفلت دیگر غفلت از نیروی انسانی و آموزش به آنهاست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: نظام شایسته سالاری در صنعت ما وجود ندارد و هم‌اکنون که من دوباره به عنوان مدیرعامل برگشته‌ام می‌بینم که از بیشترین منابع مالی که در زمان گذشته داشتیم هم اکنون پس رفت‌ترین منابع را داریم و من همواره به رئیس سازمان برنامه‌ریزی و شورای امنیت ملی و … گفته‌ام که با این شرایط نمی‌توانیم اینجا را اداره کنیم.

وی به خبری که این روزها شنیده شده پرداخت و گفت: گفته‌اند که می‌خواهند مالیات بر ارزش افزوده از فرودگاه‌ها بگیرند و دولت یاد گرفته از خودش می‌گیرد و به خزانه می‌ریزد و در این صورت من باید از اضافه کار همکاران بزنم، از ایمنی، امنیت و حقوق بزنیم و آخرش همین است که هست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به تغییر نگاه در مورد پلیس فرودگاه پرداخت و تصریح کرد: باید دنبال آن باشیم که تمرکزی بر ماموریت‌های امنیتی و حفاظتی و روان‌سازی جریان حمل و نقل مسافر داشته باشیم؛ یکپارچه‌سازی سازمان، وحدت و توجه به آموزش می‌تواند تاثیرگزار باشد.

مهابادی به غفلت دوم پرداخت و گفت: غفلت دوم ما غفلت از مردم بوده؛ پروازها تأخیر می‌کنند و مردم نمی‌دانند به چه کسی بگویند و شرایط طوری شده که مردم این موارد را پذیرفته‌اند و پذیرفته‌اند که مورد بی توجهی قرار بگیرند و این حق‌الناس است.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در خاتمه به رونمایی از طرح تحول خدمات فرودگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: پلیس در راستای وظایفش در شرایط پساتحریم جایگاه خاصی دارد و باید پلیس ویژه فرودگاه از نظر زبان انگلیسی و محاوره تقویت شود و پلیس برای انجام ماموریتهایش ساماندهی شود.