آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر
گروه اجتماعی -

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارافکارخبربا اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران و مصاحبه امیر خجسته رئیس این هیئت درباره تخلفات انجام شده در این بنیاد، گفت: صحبتها و اظهارت آقای خجسته در تناقض با آئین نامه داخلی مجلس است. چرا که بعد از تائید گزارش تحقیق و تفحص از سوی اعضای هیئت، این گزارش باید به کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون اجتماعی ارجاع می شد و در این کمیسیون به رای گذاشته می شود و سپس نظر نهایی کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع می شد.


وی با تاکید بر اینکه هر گونه اظهار نظر در خصوص تحقیق و تفحص قبل از طی این روند خلاف آئین نامه داخلی مجلس است، افزود: گزارش مذکورقبل از تائید در کمیسیون نباید به هیئت رئیسه مجلس ارجاع می شد.


نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: بر اساس درخواست اکثریت اعضای این تحقیق و تفحص قرار شد مطالبی که در گزارش در خصوص بیان تخلفات بنیاد شهید وجود داشت، با حضور مسئولین و ارائه مستندات از سوی آنها بررسی و فرصت توضیح و مستندات به طرف مقابل داده شود.


آلیا گفت: همچنان که در خصوص بانک دی این کار انجام شد که با ارائه توضیح مسئولین برخی اتهامات از گزارش نهایی حذف شد.


وی با تاکید بر اینکه سازمان اقتصادی کوثر که مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران است، همین شرایط صدق می کند، تصریح کرد: در این گزارش مواردی از تخلفات در مورد سازمان اقتصادی کوثر مطرح شده که مستندات و توضیحات مسئولین این سازمان رفع شبه می کند و مانند بانک دی با روشنگری اتهاماتی که در متن گزارش بسیار سنگین و با واژه های حقوقثی مطرح شده را پاسخ می دهد و رفع اتهام می کند.


عضو کارگروه ایثارگران کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: لذا اکثریت اعضای هیئت در جهت رعایت عدالت و انصاف آقای خجسته رئیس هیئت را مجاب کردند که ادامه بررسی گزارش با حضور مسئولین مربوطه برگزار شود و در این خصوص ۲ جلسه هم با حضور باهنر نایب رئیس مجلس برگزار و نظر هیئت رئیسه که توسط باهنر مطرح شد انجام هیمن روند بود.


آلیا افزود: همچنین در هیئت مطرح شد که تا رسیدگی نهایی و اعلام نظر کمیسیون اجتماعی هیچ کس نباید در خصوص گزارش مذکور مصاحبه کند که این مورد تاکید آقای خجسته رئیس هیئت مذکور هم بود ولی خود وی با چندین روزنامه و خبرگزاری و قبل از پایان یافتن مراحل رسیدگی مصاحبه و اتهاماتی را خلاف مصوبه هیئت تحقیق ئ تفحص بود را مطرح کرد.


وی با بیان اینکه رسانه ای کردن این گزارش که هنوز نهایی نشده، خلاف مصوبه هیئت تحقیق و تفحص و خلاف آئین نامه داخلی مجلس بود، افزود: اگر چه با توجه به جایگاه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و گروه هدف بنیاد شهید، تحقیق و تفحص ضروری بود و همه اعضا از ابتدا پیمان بستند که چانچه تخلفی صورت بگیرد تکلیف خود می دانند که به آن رسیدگی کنند اما اینکه برخی از اعضا چه رئیس و غیره شتاب زده با آبرو و حیثت دیگران بازی و اتهامات را مطرح کردند که مورد نظر اعضا نبود.


آلیا افزود: ما هم خانواده شهدا هستیم و پیگیری کننده مطالبات این عزیزان و برای رسیدن به نتیجه شتابزدگی را جایز نمی دانیم.
امیر خجسته رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران چندی پیش در مصاحبه با رسانه ها از تخلفاتی در گزارش هیئت خبر داد.