بررسی آیین نامه چگونگی برخورد با تخلفات ساختمانی

به گزارشافکارخبر،علیرضا دبیر در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به دغدغه‌ای که شورا در خصوص تخلفات ساختمانی در شهر تهران دارد؛ تصریح کرد: من و شورا یک دغدغه داریم و آن مستقل بودن شهربان از شهردار ناحیه است. تا به حال حدود شش جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه و چندین جلسه کارشناسی در این خصوص برگزار شده تا کلیات آیین نامه شرکت شهربان و حریم بان به طور همزمان با اساسنامه این شرکت برای ارائه در صحن آماده شود.

دبیر با اشاره به اینکه این آیین نامه روش اجرای قانون جلوگیری از تخلفات ساختمانی را مشخص می کند؛ یادآور شد: کمیسیون برنامه و بودجه تنها در خصوص کلیات این آیین نامه اظهار نظر کرده و مفادی از قانون که مربوط به شرکت شهربان می‌شود را در این آیین نامه گنجانده است.

تقی پور نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل ما در شهرسازی عدم شفافیت اطلاعات است؛ خاطر نشان کرد: در شهرداری اطلاعات به صورت جزیره‌ای مدفون می‌شود و کسی از آنها مطلع نمی شود. بر این اساس امکان نظارت کمرنگ می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: در آیین نامه شرکت شهربان باید سامانه جامع اطلاعات شهرسازی به شدت پررنگ شود و دسترسی های لازم به نهادهای نظارتی داده شود.