آماده باش تهران برای مقابله با تندباد احتمالی

به گزارشافکارخبر،ظهر سه شنبه هادی رحمتی مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در نشست هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای استان تهران اظهار داشت: روز گذشته تندباد، بسیاری از مناطق استان تهران را درنوردید.

وی افزود: اداره کل هواشناسی، وقوع تندباد در شهرهای مختلف استان تهران را پیش بینی کرده بود به همین خاطر وقوع این پدیده از قبل به دستگاه های مسئول و نهادهای امدادرسان اطلاع رسانی شد.

رحمتی با اشاره به احتمال وقوع تندباد شدید در بعدازظهر امروز در شهرهای استان تهران ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، این تندباد از بخش های غربی استان تهران آغاز و از برخی شهرهای این استان عبور خواهد کرد.

وی درباره سرعت تندباد پیش بینی شده امروز نیز گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی سرعت این تندباد بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

رحمتی تأکید کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد موقتی همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی مردم، عوامل استانی و شهرستانی در آمادگی کامل به سر می برند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران در اطلاع رسانی به موقع برای مقابله با این پدیده تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است شامگاه دوشنبه پیش بینی سازمان هواشناسی درست از آب درآمد و تندبادی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت نقاط مختلف استان تهران را در برگرفت.