شدت سردردهای میگرنی با مصرف غذاهای سرخ‌کرده

به گزارشافکارخبر،یک متخصص طب سنتی گفت: اکثر سردرهای میگرنی مقاوم به درمان, سردردشان توأم با مشکلات گوارشی مثل نفخ, ریفلاکس و سوءهاضمه است و معمولاً حالت تهوع و استفراغ دارند؛ با مصرف غذاهای سرخ‌کرده و سنگین در مدت کوتاهی دچار سردرد می‌شوند.

این متخصص طب سنتی افزود: در دیدگاه حکمای طب سنتی، مغز و اعصاب مشارکت نزدیکی با خیلی از اعضای بدن دارند.

به‌گفته وی گاهی علائم و بیماری‌هایی که به‌عنوان بیماری‌های مغز و اعصاب شناخته می‌شود, ناشی از بیماری سایر اندام‌هاست که اصطلاحاً به این بیماری‌ها بیماری‌های مشارکتی مغز و اعصاب می‌گویند، یعنی مشارکت مغز با یک عضو دیگر، معروفترین این بیماری‌ها عبارت است از بیماری مشترک مغز با معده.

رضایی‌زاده عنوان کرد: اگر دستگاه گوارش کارش را به‌خوبی انجام ندهد, شخص دچار بیماری‌هایی می‌شود که علائمش علائم مغز و اعصاب است.

بسیاری از سردردها به‌دلیل مشکلات معده است


این متخصص طب سنتی افزود: مثلاً سردردهایی که ناشی از بیماری معده است که خیلی افراد سردردشان به همین دلیل است. افرادی که دچار سردرد‌های میگرنی هستند و به‌عنوان میگرن‌های مقاوم به درمان شناخته می‌شوند.

وی بیان کرد: اکثر سردرهای میگرنی مقاوم به درمان, سردردشان توأم هست با مشکلات گوارشی مثل نفخ, ترش کردن, ریفلاکس, سوءهاضمه, ماندن غذا سر دل و آروغ‌های مداوم، و معمولاً سردرد توأم با تهوع و استفراغ است.

شدت سردرد با مصرف غذاهای سرخ‌کرده


رضاییزاده گفت: افراد مبتلا به نوع سردردها میدانند که اگر غذاهای سنگین مانند آش یا سرخکردنی یا هر غذایی که علائم معده را تشدید میکند، بخورند با فاصله کوتاهی دچار سردرد میشوند، حتی ممکن است که استفراغ کنند که بعد از دفع مواد از معده میگویند که بهشدت سردرد فروکش کرده است.