برخورد پلیس با سازنده‌های کلیپ‌های ماهواره‌ای

به گزارشافکارخبر،سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی، تشکیل پلیس افتخاری را یکی از اولویت‌های پلیس برشمرد و اظهار کرد: تشکیل پلیس افتخاری به تصویب مجلس رسیده است و اعضای این پلیس بر اساس ماموریت‌های خود اختیارات متناسب آن را دارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: تاکنون ۲۰ هزار نفر جذب پلیس افتخاری شده و ۳۷ هزار نفر دیگر نیز مراحل نهایی جذب خود را طی می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در خصوص ساخت کلیپ‌های ماهواره‌ای در تهران و برخی شهرهای دیگر و رویکرد پلیس در برابر این موارد گفت: ما به صورت روزانه با مصادیق مجرمانه و ناامنی برخورد می‌کنیم و این برخوردها منوط به زمان و مکان خاصی نیست.

اسکندری ادامه داد: ممکن است پلیس از ساخت چنین کلیپ‌هایی در برخی از مکان‌ها اطلاع نداشته باشد ولی در صورت حصول گزارشی در این موارد حتما با سازنده‌های کلیپ‌های ماهواره‌ای برخورد خواهیم کرد.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوای در خصوص وضعیت امنیت کشور اظهار داشت: در حال حاضر امنیت کشور از صفر مرزی تا قلب پایتخت برقرار است و امسال با تلاش همکاران ما و کشف ۲۴۰ تن مواد مخدر شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر بوده‌ایم.

وی همچنین گفت: در حوزه تمام جرایم با کاهش میانگین ۱۰ درصدی روبرو بودیم که در این میان وقوع قتل ۳ درصد کاهش داشته و سرقت منازل یک درصد افزایش داشته است.

اسکندری در مورد ساماندهی معتادان خیابانی نیز گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر یک بحث، بحثمقابله با قاچاقچیان مواد مخدر است که هر ساله تعداد زیادی شهید از نیروی انتظامی تقدیم این راه می‌شود اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و باید تمامی سازمان‌ها و خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: البته جلوه‌های خیابانی معتادان باعثاحساس ناامنی در میان مردم می‌شود و راحت‌ترین کار در برابر این موضوع، جمع‌آوری آنهاست ولی باید توجه داشت که جمع‌آوری معتادان با جمع‌آوری اشیاء متفاوت است و ما باید با بسترسازی برای ساماندهی آنها برای رفع این معضل تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: قرار بود تا پایان امسال ۱۰ هزار نفر ظرفیت برای ساماندهی این معتادان تامین شود که در صورت تامین بستر مناسب می‌توان ظرف مدت چند روز اقدام به جمع‌آوری معتادان کرد.

اسکندری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص انتشار خبری مبنی بر پیشنهاد پلیس برای بخشش بخشی از جرایم رانندگی به مجلس گفت: من چند روز پیش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از آنها مطرح کردم که تمامی جریمه‌های رانندگی به صورت مستقیم به خزانه واریز می‌شود و ریالی از آن در اختیار پلیس به صورت مستقیم قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: تاکنون دو مرحله پیشنهاد از سوی نیروی انتظامی به مجلس شورای اسلامی به منظور بخشش جرایم رانندگی ارائه شده است ولی در این لحظه چنین موضوعی مطرح نیست ولی ممکن است در بودجه سال آینده این موضوع برای تصویب یه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سامانه جدید کلانتری‌ها گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در نیروی انتظامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و ما در تمامی حوزه‌ها به دنبال ارتباط هوشمند میان پلیس و مردم هستیم و امروز اپلیکیشن راهور ۱۲۰ امکان پرداخت و اطلاع از میزان جرایم رانندگی را از طریق موبایل در اختیار مردم قرار داده است.

اسکندری در پایان در خصوص سرانجام سیمکارتهای بدون آدرس در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه اوپراتورها زمانبندی خاصی را برای ساماندهی این بخش مشخص کردند و بر اساس قانون موظف شدند تا سیمکارتها را بدون احراز هویت به افراد ارائه ندهند. همچنین آنها میبایست سیمکارتهای قدیمی را نیز در صورت عدم احراز هویت صاحبان آنها از چرخه خارج کنند.