عربستان توانایی مدیریت مناسک حج را ندارد

به گزارشافکارخبر،حسین سبحانی نیا درباره حادثه سقوط بالابر و کشته شدن حجاج در مکه، گفت: این اتفاق و کشته شدن تعدادی از زائران، باعثتاسف و تاثر مردم و مسلمانان ها شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان سعودی باید در چنین ایامی، توجه بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: مسئولان عربستان که می دانند در ایام حج تمتع، حجم زیادی از زائران از سراسر جهان اسلام برای مراسم عبادی، سیاسی حج شرکت می کنند، توجه بیشتری به ساخت و ساز، تجهیزات و استفاده از ماشین آلات داشته باشند و نباید از این ابزار روی سر مردم استفاده کنند.

سبحانی نیا افزود: این اتفاق، بی تدبیری و سوء مدیریت پایگاهی از جهان اسلام را نشان می دهد که از سراسر دنیای اسلام برای زیارت به آنجا مشرف می شوند، چرا که سلامت و فضای امنی برای زائران خانه خدا فراهم نکرده اند که یک هشدار است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز در ایام حج، عم توجه به حقوق زائران است، افزود: عملیات ساخت و ساز که هر لحظه احتمال خطر وجود دارد، در این ایام، معنا ندارد، همچنین نادرست و غیر منطقی است و باید تعطیل شود، چرا که بیش از چند میلیون زائر، حضور دارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت عربستان که مدعی خادم حرم های شریفین است، باید فضای امنی برای زائران فراهم کند.

جمعه پیش، سرنگونی یک بالابر ساختمانی در اطراف خانه خدا، ۸۷ کشته و ۱۸۴ زخمی بر جا گذاشت.