پسته برای خوشبویی دهان مفید است

به گزارشافکارخبر،مغزهای گیاهی سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند و از دیدگاه طب سنتی بهتر است که مغزهای گیاهی هرکدام جداگانه مصرف شود تا در معده هضم و جذب بهتری داشته باشد. مغزهای گیاهی از دیدگاه طب نوین کالری بالا دارند و به‌عنوان یک میان‌وعده مقوی محسوب می‌شوند.

خواص بادام


سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره خواص مغزهای گیاهی اظهار داشت: بهترین نوع بادام شیرین پوست نازک, شیرین و چرب است. همچنین بادام بازکننده انسدادها, تقویت کننده مغز و نیروی جنسی است، همچنین مصرف بادام با شکر موجب لینت مزاج می‌شود. شیر بادام نیز برای رفع خشونت حلق, خشکی حنجره و رفع سرفه مفید است.

در مقالات طب نوین آمده است که بادام در کاهش کلسترول خون نقش مهمی به‌عهده دارد، همچنین برای عملکرد صحیح سلول‌های مغزی افراد دچار آلزایمر نیز مفید است.

بادام با تمام خواصی که دارد دیرهضم است و کسانی که معده‌هایی سرد و مرطوب دارند، باید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنند. در طب سنتی به این افراد توصیه می‌شود که بادام بوداده مصرف کنند.

خواص پسته


به‌گفته علوی، پسته تقویت کننده مغز, افزایش دهنده نیروی جنسی و چاق کننده است. پسته مقوی دندان‌ها و لثه‌هاست همچنین خوشبوکننده دهان و بازکننده انسدادها در بدن است. همچنین خوردن پسته همراه با شکر برای رفع مضرات هوای آلوده مفید است. در مقالات طب نوین آمده است که پسته فشار خون سیستولیک و سطح LDL را کاهش می‌دهد.

خواص گردو


این کارشناس طب سنتی افزود: گردو تقویت کننده مغز, کلیه و قلب است، همچنین مصرف گردو همراه با مویز بیدانه برای تقویت حافظه بسیار مفید است. گردو موافق حال سالمندان است و آنان از گردو سود بیشتری میبرند. گردو برای افراد دچار دردهای مفاصل نیز مفید است. در مقالات طب نوین آمده است که گردو ضدتشنج و برای عملکرد سلولهای مغزی مفید است و موجب تقویت حافظه و یادگیری میشود.