آخرین اخبار درباره حکم جیسون رضائیان

به گزارشافکارخبر،غلامحسین اسماعیلی درباره طولانی شدن صدور و ابلاغ حکم جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست اظهار کرد: به طور قطع هرگاه که حکم صادر شود، به اطلاع مردم می‌رسد.

رئیس دادگستری کل استان تهران در پاسخ به این سئوال که آیا علت طولانی شدن صدور حکم با موضوع تبادل خبرنگار واشنگتن پست که به تازگی مطرح شده است، ارتباط دارد یا خیر گفت: ما در مقام دادرسی به این مسائل کاری نداریم و در مقام رسیدگی قضایی به پرونده، کار خودمان را انجام می‌دهیم.

جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست به‌ همراه همسرش و یک نفر دیگر، ۳۱ تیر سال ۹۳ در تهران دستگیر شدند که همسر وی و متهم دیگر بعد از مدتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند، اما جیسون رضائیان همچنان در بازداشت است.

جلسات محاکمه خبرنگار واشنگتن‌پست طی چهار جلسه و به ترتیب در پنجم و هجدهم خرداد، ۲۲ تیر و ۱۹ مرداد ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به تازگی بحثتبادل جیسون رضائیان با برخی اتباع ایرانی محکوم به حبس در آمریکا مطرح شده است.

اسماعیلی در ادامه در خصوص پرونده‌های قدیمی دادگستری کل استان تهران نیز گفت: رسیدگی به پرونده‌های قدیمی در اولویت کاری دادگستری استان تهران است و خوشبختانه در این زمینه، توفیقات خوبی بدست آوردیم به طوری که سال گذشته بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های قدیمی، مختومه شدند.

رئیس دادگستری کل استان تهران اضافه کرد: برای امسال نیز تلاش داریم نیمی از پرونده‌های قدیمی باقی مانده را تعیین تکلیف کنیم که خوشبختانه در شش ماهه نخست امسال موفق شدیم حدود ۵۰ درصد از برنامه‌ریزی خود در خصوص پرونده‌های قدیمی را محقق سازیم.

به گفته اسماعیلی، پرونده مربوط به سال ۹۲ و ماقبل آن، جزء پروندههای قدیمی محسوب میشوند و دادگستری تهران سعی دارد این پرونده را تعیین تکلیف کند.