شرط ورود پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی مهر۹۵

به گزارشافکارخبر،علی‌اصغر فانی به مناسبت بازگشایی مدارس در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دبستان شهدای معلم برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به‌ عنوان مهمترین نهاد فکری فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود و همکاران ما از ادرات کل تا مناطق و مدارس از بهمن۹۳ کار را شروع کردند تا بازگشایی مدارس را از اول مهر ۹۴ به خوبی شاهد باشیم. در سال تحصیلی ۹۴ _ ۹۵ وزارت آموزش وپرورش سیاست‌های پنجگانه گذشته را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان، گفت:تا دیروز ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۹۳۸ دانش‌آموز در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند و برآورد این است به بیش از ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برسد. تعداد پرسنل آموزش‌وپرورش بدون بازنشستگان امسال تعداد۹۸۷ هزار و ۲۸۷ نفر است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال برای پایه‌های پنجم ابتدایی و نهم ۲۹ عنوان کتاب جدیدالتألیف داریم و ۱۳۰ میلیون کتاب درسی برای دانش‌آموزان تهیه شده و کار توزیع از ۱۵ شهریور آغاز شده است. همچنین برای دروس قرآن، زبان انگلیسی و فارسی کتاب گویا تولید شده است.

فانی تصریح کرد: برای مهر ۹۴ حدود ۱۳۰۰مدرسه با هشت هزار کلاس درس و زیربنای یک میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع افتتاح می‌شود که ۲۰درصد با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و صرف هزار میلیارد تومان از منابع ملی مردمی و استانی است. در این تعداد کلاس درس ۲۵۰هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند. در مهر ۹۴ حدود ۴۰ هزار کلاس درس با بخاری خداحافظی می‌کنند.

وی گفت: آزمون استخدامی برای جذب پنج هزار نفر و آموزش آنها در دانشگاه فرهنگیان در تاریخ ۲۷ شهریور برگزار می‌شود. امیدواریم پذیرفته‌شدگان پس از گزینش مصاحبه و گذراندن دوره‌های لازم و کسب مهارت معلمی از مهر۹۵ به آموزش‌و پرورش بپیوندند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدارس خارج از کشور، گفت: آماده‌ایم ۱۲۶ مدرسه در خارج از کشور را برای مهر ۹۴ افتتاح کنیم این در حالی است که در داخل کشور میزبان دانش‌آموزان اتباع هستیم. بیش از ۴۰۸ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند و برطبق دستور رهبر معظم انقلاب بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس جذب شدند.

فانی با اشاره به دوره پیش دبستانی، عنوان کرد: طبق حکم معاونت حقوقی ریاست جمهوری مدیریت کلان پیش دبستانی به آموزش و پرورش واگذار شد.

وی افزود: سال گذشته آییننامه کلاسهای چندپایه با هدف ایجاد عدالت آموزشی توسط شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد؛ همچنین سیاست توجه به زبان فارسی در مناطق دو زبانه و تقویت پیش دبستانی در این مناطق و مناطق محروم دنبال میشود و سال گذشته دانشآموزان تحت پوشش پیش دبستانی ۱۴ درصد رشد یافتند.