ارسال پیام صلح جهانی از برج میلاد

به گزارش افکارخبر، گرامیداشت روز جهانی صلح در یادمان ملی ایرانیان با اجرای دو برنامه حلقه دوستی کودکان جهان و پرواز دُرناهای کاغذی با حضور گری لوییس نماینده سازمان ملل در تهران، همراه است. در این مراسم که پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ماه برگزار خواهد شد، ابتدا «دُرناهای کاغذی» در جهت حمایت از بیماران سرطانی، جانبازان شیمیایی و کودکان بی‌سرپرست در آسمان برج میلاد تهران به پرواز درمی‌آید. این دُرناها پرنده صلح کاغذی برگرفته از سیمرغ‌های اسطوره‌ای عطار نیشابوری است که توسط ایرانیان و تعدادی از هنرمندان سینمای کشور ساخته شده است.

قرار است دُرناهای کاغذی پس از رونمایی برای تزیین در بیمارستان‌های ویژه کودکان، سرای سالمندان و مراکز نگهداری از جانبازان اعصاب و روان استفاده شود.

ویژه‌برنامه دیگر روز جهانی صلح، حلقه صلح کودکان جهان در برج میلاد تهران خواهد بود. در این مراسم که با همراهی گری لوییس نماینده سازمان ملل در ایران وسفرای کشورهای ژاپن، هند و پاکستان برگزار می‌شود، کودکانی از کشورهای هند، پاکستان، ژاپن، مصر، قطر، لبنان و غیره به بلندترین برج کشور می‌آیند تا با پیوند و ایجاد حلقه دوستی، پیام صلح را به مردم جهان برسانند.

این مراسم پنج شنبه ۲۶ شهریور ماه از ساعت ۱۶ در برج میلاد تهران آغاز میشود.