ریزگردها وضعیت " ریگان " را بحرانی کرده است

به گزارشافکارخبر،امین باقری اظهار داشت: طی ایام تابستان سال جاری آلودگی ناشی از وجود ریزگردها در شهرستان ریگان، ۶۰۰ نفر را راهی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان کرد.

وی با اشاره به بروز مشکلات تنفسی ناشی از ریزگردها برای شهروندان ریگانی بیان داشت: هر روز بر غلظت و شدت ریزگردها در شهرستان ریگان افزوده می‌شود.

باقری تصریح کرد: طی چند ماه گذشته ۱۵ مرتبه ریزگردها هوای شهرستان ریگان را فرا گرفتند و آلودگی هوای این شهرستان کویری را افزایش دادند.

فرماندار ریگان گفت: طی یک ماه گذشته نیز ریزگردها سه مرتبه میهمان شهروندان ریگانی بودند و موجب بروز مشکلات تنفسی برای ساکنان شدند.

باقری ادامه داد: طی این مدت ۱۳۰ نفر راهی مراکز بهداشتی درمانی شهرستان ریگان شدند و روز گذشته ۳۰ نفر به دلیل مشکلات تنفسی به این مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: شدت و غلظت ریزگردها امسال از سال‌های گذشته بیشتر بود و دلیل آن هم بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن دریاچه شهرستان ریگان است.

فرماندار ریگان راهاندازی ایستگاه پایش ریزگردها در این شهرستان را ضروری دانست و عنوان کرد: در صورت مهار نشدن ریزگردها وضعیت بحرانی در شهرستان ریگان به وجود میآید.