انتقاد صریح ناصحی به سازمان مدیریت بحران

به گزارشافکارخبر،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت فراهم آوردن تجهیزات لازم برای پیشگیری از وقوع بحران در تهران اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و آموزشی در این زمینه در افزایش قدرت اجرایی ستاد و سازمان مدیریت بحران شهر تهران تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اهمیت نقش ستاد و سازمان در زمینه تدوین آیین نامه های لازم برای مقاوم سازی، پیشگیری از گسترش شهر و رسیدگی به موضوع ساخت و ساز روی گسل ها گفت: ضمانت اجرایی در این زمینه به عنوان یکی از پیش نیازهای اصلی برای تدوین و اعمال مقرارت است از این رو خواستار افزایش قدرت اجرایی ستاد مدیریت بحران هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موقعیت سیاسی تهران و نیز حضور بخش عظیمی از جمعیت کشور در این شهرتاکید کرد: تهران به دلیل قرارگیری در موقعیت پایتخت نیازمند برنامه ریزی و تعیین بودجه های لازم در این امر است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی در ادامه به بررسی وضعیت پایگاه های مدیریت بحران در سطح شهر تهران پرداخت و گفت: پایگاه ها متعلق به سازمان مدیریت بحران است که زمانی به طور موقت تعدادی از آنها در اختیار سازمان ورزش قرار گرفت و اکنون با توجه به گستردگی کار و حساسیت موضوع سوانح طبیعی باید به طور کامل در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

وی افزود: سازه در نظرگرفته این پایگاه ها ویژه مدیریت بحران است تا در برابر سوانحی چون زلزله و طوفان و دیگر خطرات طبیعی ایمن باشد و در شرایط عادی برای آموزش و آمادگی و در شرایط بحرانی برای امدادرسانی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی با اشاره به اين که سازمان ورزش بر اساس بودجه مستقلی که دارد می تواند سوله های ديگری تهيه کند يا بسازد ، گفت: در اين زمينه بايد با حضور شورای شهر ، مديريت سازمان ورزش و سازمان مديريت بحران توافق مجددی صورت گيرد تا پايگاه ها در اختيار ستاد قرار گيرد.