اولویت شورای فضای مجازی عمل به فرامین رهبری

به گزارشافکارخبر،سید ابوالحسن فیروزآبادی امروز در مراسم معارفه اش در جمع خبرنگاران اولویت شورای عالی فضای مجازی را در دور دوم فعالیت عمل به ۱۰ فرمان مقام معظم رهبری در حکم جدید شورا اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در دو سال باقیمانده قصد داریم به سرعت ۱۰ فرمان مقام معظم رهبری را به انجام برسانیم، اضافه کرد: مهمترین برنامه های شورای عالی فضای مجازی، توسعه فضای مجازی بر اساس سیاست های رهبری طبق برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی و حکم دور جدید فعالیت های شورای عالی فضای مجازی خواهد بود.

فیروزآبادی اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات را در اولویت برنامه های خود عنوان کرد و گفت: موضوع موازی کاری شوراهای مرتبط با فضای مجازی در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم ماندن، ادغام و یا انحلال این شوراها گرفته خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به مهر در مورد برگزاری جلسه آینده این شورا گفت: قصد داریم حداقل هر ماه یک بار جلسه شورا را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ طرح آماده در دستور کار بررسی در شورای عالی فضای مجازی قرار دارد، افزود: هنوز بررسی کاملی در مورد این طرح ها انجام نداده ام و ممکن است برخی از این طرح ها نیاز به تکمیل داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضور در هیئت مدیره شرکت ارتباطات رایتل گفت: هیچ وقت در رایتل فعالیت نداشته ام؛ بعضا دوستان اشتباه می کنند و فرد دیگری با نام فیروزآبادی که در هیئت مدیره رایتل حضور داشته را با من اشتباه گرفته اند.

وی تاکید کرد: در هیئت مدیره شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بوده ام اما هیچ وقت در هیئت مدیره رایتل نبوده ام.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور طی سالهای گذشته منفی شده و این در حالی است که باید به عدد ۸ درصد می رسید گفت: تنها راه افزایش بهره وری استفاده از فناوری اطلاعات است.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ۱۸ درصد فارغ التحصیلان در کشور در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات تحصیل کرده اند، اضافه کرد: توسعه دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک و آموزش الکترونیک تنها در جامعه شبکه ای و مبتنی بر خدمات فناوری اطلاعات محقق خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تغییر ادراکی و تغییر ارتباطی به دلیل گسترش روزافزون فناوری اطلاعات در دنیا گفت: این فناوری دغدغه و نگرانی هایی را نیز به همراه دارد و تغییر ادراکی به دلیل اتصال به پردازش های اطلاعاتی می تواند ناهنجاری هایی ایجاد کند.

فیروزآبادی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در دوره جدید فعالیت شورای عالی فضای مجازی گفت: برداشت من از حکم رهبری این است که در کنار دغدغه های معظم له، نگاه ایشان نگاه توسعه ای، متمرکز، متوازن و برنامه ریزی شده و درونزا و برون نگر است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: ارتقا ایران به عنوان قدرت سایبری، توسعه صنایع پیشرفته و رقابتی و خروج از انفعال و خروج از ابتکار عمل در حکم مقام معظم رهبری دیده می شود اضافه بر آن توسعه شبکه ملی، توسعه محتوا و احراز جایگاه مناسب در اقتصاد دانش بنیان و نیز ارتقا فرهنگ کاربری از جمله مواردی است که در حکم مقام معظم رهبری دیده می شود و یک فرصت تاریخی برای جامعه نخبگان کشور محسوب خواهد شد.

وی گفت: استفاده از این فرصت مستلزم همدلی و همزبانی در حوزه فضای مجازی است و فناوری اطلاعات می تواند ابزار جهشی در تراز با قدرت های بزرگ جهانی باشد.