مذاکره به‌منظور تحویل هرچه سریعتر پیکر زائران ایرانی

به گزارشافکارخبر،سید امیرمحسن ضیائی با تشریح جزئیات سفر امروز خود به مکه به‌منظور نظارت بر وضعیت مجروحان و مفقودان ایانی حادثه منا، با اشاره به نشست با بعثه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در این نشست ابعاد حادثه از سوی مسئولان بعثه بیشتر بررسی شده و به اطلاع اعضای هیات رسید.

وی با اشاره به این که خدمات درمانی بسیار خوبی به زائران در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه در حال ارائهاست، اظهار کرد: هم‌اکنون فقط ۲ مصدوم بدحال در بیمارستان هلال‌احمر ایران وجود دارد.

دکتر ضیائی با اظهار تاسف نسبت به این که احتمال زنده‌بودن زائران مفقود ایرانی کم شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه تا جایی که ممکن بوده است تمامی بیمارستان‌ها تخت به تخت و اتاق به اتاق چندین بار جست‌وجو شده و لذا به‌نظر می‌رسد آمار مفقودان تغییری نخواهد کرد.

وی با اشاره به عیادت از بیماران بستری در بیمارستان هلال‌احمر به همراه وزیر بهداشت و درمان گفت: بر این اساس همه بیماران بستری در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه را ویزیت کرده‌ایم و خوشبختانه حال بیشتر مجروحان مساعد است.

رئیس جمعیت هلالاحمر با اشاره به خدمات کادر درمانی هلالاحمر ایران در ایام حج امسال بهخصوص دو حادثه اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه تیم عملیاتی و بسیار حرفهای هلالاحمر همانند آنچه همواره در بحران ها عمل کرده است، توانست خدمات مناسبی به زائران ارائه رفت و اکنون نیز بر خلاف آنچه از تضعیف روحیه آنها با توجه به حوادث اخیر پیشبینی میکردیم، اما همچنان با روحیهای قوی آماده خدمت به هموطنان خود هستند.