هشت حاجی مجروح حادثه منا همچنان بیهوشند

به گزارشافکارخبر،پیرحسین کولیوند رئیس بیمارستان مکه با اشاره به اینکه ایرانی بودن هشت حاجی بیمار و مجروح حادثه منا که همچنان بیهوش هستند واز طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند محرز شده است، عنوان کرد: با مشورت تیم‌های پزشکی سعودی در تلاش هستیم تا مقدمات اعزام آنها را به کشور فراهم کنیم

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه از پنج مصدوم مجهول الهویه دیگری که در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند ایرانی نبودن دو مصدوم بیمارستان طائف قطعی شده است، بیان کرد: یک مصدوم ایرانی مجهول الهویه در بیمارستان منا بستری است و در تلاش هستیم هویت دو مصدوم دیگری را که در بیمارستان جده بستری هستند مشخص شود.

به گزارش سازمان حج و زیارت، کولیوند یاد آور شد: در فاجعه دلخراش منا فقط ۵۰۰ زائر مصدوم ایرانی در مراکز درمانی هیئت پزشکی حج تحت درمان قرار گرفتند که نزدیک به ۴۰۰ مصدوم سرپائی مداوا و مرخص و حدود ۱۱۰ مجروح نیز بستری شدند که ۱۳ نفر آنها همچنان تحت مراقبت پزشکی هستند.

رئیس بیمارستان مکه با اشاره به اینکه در موسم حج ۹۴ بعد از ایام تشریق ۱۰ گروه مجموعاً ۴۱ بیمار و مجروح از طریق فرودگاه جده به ایران اعزام شدند، گفت: ۱۴ نفر از این زائران از مصدومان حادثه دلخراش منا بودند.

کولیوند همچنین گفت: ۹ حاجی بیمار ایرانی هم اکنون در بیمارستان مکه تحت مداوا هستند که به نظر هیئت پزشکی مشکل خاصی ندارند و در روزهای آینده به کاروان‌های‌شان ملحق خواهند شد.

رئیس بیمارستان مکه با اشاره به اینکه ارائه خدمات اولیه پزشکی در ۵۵ هتل به حجاج ایرانی ادامه دارد خاطرنشان کرد: هر یک از بیماران که نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند به بیمارستان و مراکز درمانی هیئت پزشکی حج منتقل میشوند.