اطلاع اکثریت اعضا شورا از مصوبه کاهش نفرات اعضا

به گزارشافکار خبر،احمد دنیامالی در حاشیه برگزاری جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش نفرات اعضا شورای شهر تهران، از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر اظهار داشت: این طرح حدود یکسالی است که در کمیسیون‌های شورای مجلس مطرح بوده است و نمایندگان به جمع‌بندی رسیدند که با توجه به شرایط، تعداد شوراها را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: به نظر من هر چقدر مشارکت در کارها افزایش یابد و تکثر در آن تأکید شود در کارها و فعالیت‌ها موفق‌تر خواهیم بود به طور مثال ما در شهر استانبول کشور ترکیه شاهد فعالیت ۷۰ نفر به عنوان عضو شورای شهر استانبول هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: به نظر من یکی از دلایلی که منجر به تصمیم‌گیری اعضا شورای شهر تهران برای کاهش نفرات شورای شهر شده است ارتباط کم شورا با مجلس بوده است.

وی اضافه کرد: اکثریت اعضا شورای شهر تهران از بررسی طرح در کمیسیون‌های شورای مجلس مطلع بودند و بنده با نایب رئیس کمیسیون شوراها چندین مرتبه راجع به طرح اشاره شده صحبت کرده‌ام.

دنیامالی بیان داشت: ‌روزی نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند که تعداد اعضا را افزایش دهند و اینک نیز تصمیم گرفته‌اند که تعداد اعضا شورای شهر را کاهش دهند و بایستی به رأی نمایندگان مجلس که رأی بسیار بالایی را نیز به این طرح داده‌اند احترام بگذاریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه دولتها بایستی از ظرفیت نظام شورایی به نحو مطلوبتری استفاده کنند، گفت: شوراها میتوانند با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که دارند برخی از تکالیف را از دوش دولتها بردارند ولی ما شاهد هستیم که دولتهای ما سیاستگذار و مجری هستند و همین امر منجر به بزرگی و متورم شدن دولتها شده است.