لزوم همکای خیرین جهت درمان کودکان سرطانی

به گزارشافکار خبر،علی اکبر سیاری در مراسم افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان کودکان مفید، اظهارداشت: بیمارستان مفید برای ما متخصصان کودکان خانه‌مان به شمار می‌رود ضمن اینکه در این مکان مشغول عبادت هستیم و خوشحالیم خدمت‌گذار کودکانیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات جدیدی که با افتتاح بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان مفید به کودکان ارائه می‌شود در سطح تراز جهانی است، افزود: این بخش به همت خیرین، متخصصین و مدیران راه‌اندازی شده و جای خوشحالی و شادی دارد.

وی از خدمات پزشکانی همچون وثوق، آل‌بویه و ارزانیان یاد کرد و گفت: از خدمتگذاری به کودکان افتخار می‌کنیم و هیچ چیز شادی آفرین‌تر از این مسئله برای یک پزشک نبوده که چشم گریان مادر را به لبخند تبدیل کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان داشت: دین دارای ۳ بعد ایمان، تقوا و عمل صالح است و چه عملی صالح‌تر از اینکه پزشک چشمان گریان مادر را به لبخند تبدیل کند.

سیاری اظهارداشت: ما پزشکان قول می‌دهیم به عنوان متخصص، هر آنچه در توان و علم داریم در اختیار بهترین بندان خدا یعنی کودکان قرار دهیم. رشته کودکان رشته عشق و علم است و ایجاد امید در چشمان گریان مادر، ما را بسیار خوشحال می‌رساد.

وی افزود: طرح نحول سلامت مشکل بیمارستان‌ها را از نظر هزینه برطرف کرده ولی با این وجود تعدادی از مراجعه کنندگان را داریم که حین درمان کودک، مادر فرزند خود را به دلیل هزینه‌های زیادی از بیمارستان می‌برد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مشکل افاغنه نیز در این رابطه حل نشده است، گفت: در کشور فرزندانی داریم که نیازمند خدمتند ولی به دلیل مشکلات مالی نمی‌توان نسبت به درمان آنها خدمت کرد و شما خیرین می‌توانید کمک کنید که این چشم گریان مادر را به لبخند لب او تبدیل سازید.

وی در پایان با بیان اینکه محل درآمد بیمارستان از طریق ارائه خدمت است، خاطرنشان کرد: بیمارستانهای کودکان امکان اینکه از نظر اقتصادی روی پای خود بایستند ندارند چه برسد به اینکه کمک مالی به بیماران کنند بنابراین همکاری خیرین جهت درمان بیماران سرطانی لازم است.