خروج تمامی موتورسیکلت‌های بنزینی از تهران

به گزارشافکارخبر،محمدباقر قالیباف در اولین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه شهری گفت: امیدوارم در برنامه ششم توسعه به حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری توجه ویژه‌ای صورت گیرد و مسئولان توجه به این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز سرعت تغییر و تحول افزایش پیدا کرده و امروزه فناوری و تکنولوژی شکاف‌ها را پر کرده است، گفت: نمی‌توان اخباری را پشت پرده نگه داشت و یا اخبار را به افراد خاص ارائه کرد.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر جامعه ما شبکه‌ای شده است که این موضوع موجب ایجاد تحولات عمیق در زندگی مردم شده است.

قالیباف بیان کرد: امروزه بسیاری از صاحب‌نظران حوزه شهری معتقد هستند که در آستانه وارد شدن به دهه چهارم قرن ۲۱، ما با پدیده گرایش افراد به شهرنشینی مواجه هستیم و جمعیت شهرنشین از ۵۰ درصد عبور خواهد کرد و شهرها به مراکز تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت تبدیل خواهند شد که این موضوع علاوه بر ایجاد فرصت‌های مختلف، موجب بروز تهدیدهایی نیز می‌شود.

شهردار تهران گفت: مهاجرت، مشکلات زیست محیطی، بی‌هویتی، افزایش آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا و … از مهم‌ترین تهدیدهای افزایش شهرنشینی است و این موضوعات سبب دو قطبی شدن جامعه به سمت فقیر و غنی می‌شود و مردم به دلیل این تبعیض آشکار در شهرها دچار احساس بد و نامناسب می‌شوند.

وی در خصوص بهبود سبک زندگی گفت: در حوزه بزرگراهی به غیر از یک پروژه که بعدا به برنامه‌ها اضافه شد توانستیم به تمامی اهداف برنامه ۱۴۰۴ دست بیایم.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش گفت: هدفهای زیادی مدنظر داریم که یکی از آنها خروج تمامی موتورسیکلتهای بنزینی و جایگزینی آن با موتورسیکلتهای برقی است. همچنین در نظر داریم تمامی تاکسیهای بنزینی را از رده خارج و به تاکسیهای هیبریدی بدل کنیم.