همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سال ۹۵

به گزارشافکارخبر،سید تقی نوربخش درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: این سازمان ۲ میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر و ۷۰۰ هزار نفر نیز بازمانده مستمری‌بگیر دارد که تاکنون خدمات درمانی و بیمه‌ای به این افراد داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید که از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد، توانستیم در سال ۹۳ مستمری بازنشستگان را ۲۵ درصد افزایش دهیم و در سال ۹۴ نیز ۱۵ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت و سعی شده است در این سال‌‌ها بالاتر از نرخ تورم افزایش حقوق داشته باشیم.

نوربخش خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ حقوق حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی ۱۷ درصد افزایش یافت و سعی شد از طریق دیگر مزایا بخشی از هزینه این افراد را پوشش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت، مصارف سازمان تأمین اجتماعی دو برابر شده است، گفت: در یک سال گذشته ۳ بیمارستان در کرمان، بیرجند و مشهد افتتاح شده است و ۲ بیمارستان دیگر نیز تا پایان امسال در ایلام و اهواز افتتاح خواهد شد.

وی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار بود اجرایی شود و تاکنون نیز ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای سازمان بار مالی داشته است و ما این آمادگی را داریم که اگر در سال ۹۵ دولت در بودجه عمومی مبلغی را برای همسان‌سازی پیش‌بینی کند نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در ۳ سال گذشته مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم افزایش یافته است.

نوربخش درمورد سند برنامه ششم نیز، اظهار داشت: یکی از سه چالش مهم دولت در سند برنامه ششم، موضوع صندوقهای بیمهای است و یکی از راهبردهای اصلی برنامه ششم، پرداختن به مسائل صندوقهای بیمهای است.