آموزش و پرورش برای معلمان بازداشتی وکیل می گیرد

به گزارشافکارخبر،رسول پاپایی درباره بازداشت ۹ معلم ایرانی در امارت گفت: سرپرست مدارس ایرانی و مسوولان آموزش و پرورش با مسولان قضایی کشور امارات گفت‌و‌گویی داشتند تا اقدامات لازم در این باره انجام گیرد.

وی افزود: براساس مجوز رسمی دولت امارات، مدارس جمهوری اسلامی اجازه دارند در این کشور فعالیت آموزشی داشته باشند و معلمان می‌توانند به راحتی رفت و آمد و فعالیت کنند.

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مجوز معلمان تا پایان سال ۲۰۱۶ اعتبار دارد و بر اساس این مجوز معلمان حق دارند، به بخش های مختلف این کشور بروند.

وی افزود: مدارس ایرانی سال هاست در امارات فعالیت دارند و معلمان از ایران برای تدریس اعزام می شوند که تاکنون مشکلی نداشته اند، بازداشت معلمان در کشور امارات هیچ‌گونه توجیهی ندارد و بیشتر یک بهانه‌تراشی است.

پاپایی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه پیگیر آزادی معلمان بازداشت شده در امارات است، بیان کرد: آموزش و پرورش اقدامات حمایتی خود را از قبیل مشخص کردن وکیل برای معلمان و معرفی به دستگاه قضایی امارات در دستور کار خود قرار داده است امیدواریم به زودی این ۹ معلم آزاد شوند.

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش همچنین خبر احضار ۱۳ معلم خانم ایرانی در امارات به دادگاه و امکان بازداشت آنها را تکذیب کرد.