آیین گرامیداشت همسران جانبازان قطع دو پا برگزار شد
گروه اجتماعی

- آیین گرامیداشت همسران جانبازان با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهرداد بذرپاش و لاله افتخاری و امیر خجسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سلیمانی شهردار منطقه ۳ و جمعی از جانبازان قطع دو پا و خانواده‌هایشان در موزه دفاع‌مقدس برگزار شد.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید، ضمن تقدیر از جانبازان و همسرانشان گفت: یک عده ادعا می کنند که ملی گرا هستند و بیشتر به نفع کشور کار می کنند و یک عده دیگر به این منتسب می شوند که کمتر نگاه ملی دارند و کمتر به فکر کشور هستند، اما ملی گرا تر از شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده هایشان، می توان پیدا کرد؟

http://www.afkarnews.ir/images/docs/000455/n00455900-r-b-002.jpg

بذرپاش با بیان اینکه عده ای فقط ادعای ملی گرایی دارند، اظهار کرد: کسانی می گویند که فقط ما ملی گرا هستیم و ادعا می کنند که ما خیلی به فکر کشوریم و معتقدند که بقیه فقط به فکر مذهب و دین هستند، خب این که کتاب و جزوه نیست و باید عملی شود، نمی توان فقط با حرف و شعار ادعا کرد.

بذرپاش: ملی گرایی واقعی ادامه دارد
بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خانواده ها و افرادی که به این عزیزان خدمت می کنند، متهم می شوند و مدعیان ملی گرایی که آن زمان می گفتند اروند رود چه فرقی می کند که دست ایران باشد یا نه، حالا دم از خدمت به کشور می زنند اما این مجاهدت شهدا و جانبازان بود که باعثشد نقشه ایران سانتیمتری بعد از ۸ سال تغییر نکند.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/000455/n00455900-r-b-003.jpg

وی با بیان اینکه ملی گرایی واقعی همچنان ادامه دارد، افزود: این طور نبوده که عده ای بروند شهید بشوند و ماجرا تمام شود، بلکه همین الان هم ما در کنار هزینه های بسیار زیادی که داده ایم، کلی شهید و جانبازی که داده ایم و کلی از همسران این عزیزان که هم اکنون در رنج و مشقت هستند، ملی گرایی واقعی ادامه دارد و ما با این رشادت ها سانتیمتری از خاک ایران را به دشمن نداده ایم.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/000455/n00455900-r-b-004.jpg


بذر پاش با تاکید بر اینکه مفهوم ملی گرایی باید درعمل ثابت شود، اظهار کرد: کسانی ادعای ملی گرایی کنند که وقتی ملت ایران به مجاهدت آنها نیاز دارد پای کار ملت باشند، ملی گرایی این نیست که جزایر ۱۷ گانه را بدهیم بلکه این است که سانتیمتری از نقشه ایران تغییر نکند.


چمران: همسران جانبازان خالصانه به جانبازان خدمت می کنند
در ادامه این همایش مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از مقام جانبازان و همسرانشان، گفت: جانبازان مایه افتخار و قوت قلب ملت ایران هستند و به ویژه خانواده های بزرگوار جانبازان جایگاه والا و بالایی دارند که ما باید بر آنها قبطه بخوریم که چنین جایگاهی را نداریم.

چمران با بیان اینکه جانبازان سربازان امام، مقام معظم رهبری و از همه مهمتر مکتب اسلام هستند، به ذکر خاطره ای پرداخت و اظهار کرد: یکی از دوستان جانبازی که به شهادت هم رسید، در زمان شهید چمران و از ستاد جنگ های نامنظم آمده بود و از ناحیه بازو دچار مجروحیت شده و دستش قطع شده بود و ما نیز برای سلام و احوال پرسی خدمت ایشان رفتیم. این شهید کنار جوی آبی نشسته بود که من و یکی از دوستان جلو رفتیم.
دوستمان به او گفت که تو الان باید خیلی خوشحال باشی چرا که در آن دنیا یک سندی داری که ارایه بدهی و بگویی که من دستم را داده ام اما ما چیزی نداریم. در این لحظه آن شهید به شدت بر آشفت، بلند شد ایستاد و گفت مگر من از خدا طلبکار بوده ام که طلبکارانه در آن دنیا به خداوند سند ارایه دهم؟ من همه چیزم، جسمم، روحم، جانم مال خداست و چیزی از خودم ندارم. من از کسی طلبکار نیستم و فقط وظیفه ام را انجام داده ام.

چمران در ادامه با بیان اینکه همسران جانبازان خالصانه به جانبازان خدمت می کنند، تصریح کرد: خانواده های جانبازان و همسران این عزیزان نه تنها خود را در برابر خداوند طلبکار نمی دانند بلکه در برابر درگاه خداوند متعال، خود را خاضع، خاشع و متواضع دانسته و به خود افتخار می کنند که به یک جانباز به عنوان همسر خدمت کنند.


http://www.afkarnews.ir/images/docs/000455/n00455900-r-b-001.jpg

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جانبازان، تصریح کرد: رهبری نسبت به خانواده جانبازان کلام بسیار زیبا و والایی بیان فرمودند که این نشان از ارزش زحمات شما دارد و ما باید قدر شناس باشیم.

چمران در پایان خطاب به همسران جانبازان گفت: من همین جا به شما تبریک می گویم و آرزو می کنم که از دعای خیر شما در این دنیا و شفاعت شما، به اذن ائمه، پیامبر و به اذن خداوند در آن دنیا برخوردار باشیم.

در طول این همایش برنامه های متعددی از جمله موسیقی، سرود، خاطره گویی، اهدای جوایز و … صورت گرفت و گروه سرود جانبازان با هنرمندی خود، فضای همایش را تحت تاثیرقرار داد. از دیگر برنامه های این همایش اجرای زنده موسیقی توسط هنرمند جوان حامد زمانی بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در این همایش که به میزبانی شهرداری منطقه ۳ تهران برگزار شد، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه پرویز سروری، صابری و پیرهادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مهرداد بذرپاش و لاله افتخاری و امیر خجسته نمایندگان تهران، خجسته نماینده استان همدان، سلیمانی شهردار منطقه ۳ و جمعی از جانبازان قطع دو پا و خانواده های ایشان حضور داشتند.