۶۰ درصد معتادان متهاجر تهرانی نیستند

به گزارشافکارخبر،سید حسین هاشمی در جلسه اعضای شورای شهر و مدیران استانداری که شب گذشته در ساختمان استاندار تهران برگزار شد، درباره معضلات و مشکلات شهر تهران، اظهار داشت: ‌ وضعیت ظاهری شهر برای پایتخت جمهوری اسلامی ایران نامناسب است و شاهد افزایش معتادین، متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر هستیم.

وی گفت: در دو سال گذشته برای نگهداری معتادین متهاجر مرکز شفق را دائر کردیم که این مرکز پذیرش ۴۰۰ نفر را داشت و از لحاظ بهداشتی مشکلاتی داشت که سرانجام تعطیل شد و دیگر جایی برای نگهداری معتادین متهاجر نداشتیم.

استاندار تهران بیان داشت: با همکاری شهرداری تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه‌های ذیربط در حال حاضر تعداد مراکز نگهداری معتادین و کارتن‌خواب‌ها افزایش یافته و تا ۳۵۰۰ نفر را می‌‌توانیم نگهداری کنیم.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: جمع‌آوری معتادین و کارتن‌خواب‌ها راحت است اما نگهداری آن‌ها سخت لذا باید مراکز نگهداری این افراد در شهر تهران افزایش یابد.

هاشمی خاطر نشان کرد: در دولت قبل ارتباط بین استانداری و شهرداری تهران ضعیف بود ولی امروز با تعاملات بیشتر بین استانداری و شهرداری تهران موانع برداشته شده است و تا کنون نیز بنده چند ملاقات با شهردار داشته‌ام و مواردی که فکر می‌کردیم مهم است اعلام شده ولی باید این جلسات تداوم بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد معتادان متهاجر برای شهر تهران نیستند و از سایر شهرستان‌ها وارد می‌شوند.

استاندار تهران افزود: باید راه‌های قانونی اندیشیده شود که این افراد به شهرستان‌های خود بروند.

هاشمی تأکید کرد: ما حاضریم استان تهران را بدون بودجه دولت اداره کنیم و شورای شهر نیز می‌تواند در این زمینه ما را کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: منظور از اینکه بدون بودجه دولتی می‌توانیم استان را اداره کنیم این است که تمامی نیروهای نظامی و کشوری را نیز می‌توانیم بدون بودجه دولت اداره و چند استان معین نیز داشته باشیم.

وی درباره مدیریت بحران استان تهران نیز اظهار داشت: ستاد بحران استان تهران امکانات خوبی دارد ولی این امکانات برای شهری به وسعت ۵۰۰ هزار نفر جوابگو است نه بیشتر. با هماهنگی‌های صورت گرفته دو مرکز به وسعت یکصد و ۴۰ هکتار در جنوب غرب فرودگاه امام خمینی و جنوب مرقد امام(ره) به عنوان ستاد بحران کشور ایجاد می‌شود.

استاندار تهران گفت: شورای شهر می‌تواند ستاد بحران استان تهران را کمک کند و اعتباراتی نیز برای این منظور پیش‌بینی کند.

هاشمی افزود: طوفان سال گذشته تهران را فلج کرد، در سیلاب سولقان مدیریت بحران بهتر عمل کرد چون که آمادگی قبل داشتیم و سیلاب اخیر در پاکدشت و قیامدشت نیز موجب خساراتی شد که همه این موارد می‌طلبد که به بحران توجه جدی شود.

وی به موضوع خودروهای فرسوده شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: حدود یکصد هزار دستگاه خودروی تاکسی و آژانس‌ها فرسوده هستند که با همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان نسبت به ساماندهی این خودروها اقدام کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: ‌ با از رده خارج شدن خودروهای فرسوده می‌توان به محیط زیست و حفظ آن نیز کمک کرد.

هاشمی در این جلسه به ساخت و سازهای بلندمرتبه در منطقه ۲۲ اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای این منطقه جلوی ورود هوا به تهران را گرفته است و مانند یک سد عمل میکند.