ساخت بیمارستان هسته ای در شورا مطرح نشده بود

به گزارشافکارخبر،روز گذشته تذکر اعضای شورای شهر تهران در خصوص ساخت بیمارستان هسته ای در بوستان ولایت جلسه شورا را تحت تأثیر قرار داد و تذکرات بسیاری را به همراه داشت.

رحمت‌الله حافظی دراین باره گفت: شهرداری تهران باید طرح ساخت بیمارستان هسته‌ای آن هم در بوستان ولایت را به شورا و کمیسیون ماده ۵ می‌آورد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: ساخت هر تخت بیمارستان ۲۰ میلیون هزینه لازم است و این در حالی است که برای ساخت تخت‌های خاص از جمله آی‌سی‌یو حدود ۷۵۰ میلیون تومان هزینه لازم است و برای ساخت یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی ۶۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و ما نگفتیم که ساخت این بیمارستان را قبول نداریم؛ اما شهرداری برای ساخت این بیمارستان آن هم در بوستان ولایت باید طرح را به شورا و کمیسیون ماده ۵ می‌آورد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: نیاز بود که ساخت بیمارستان در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود.

وی افزود: در این باره بحثشد و پاسخ هایی نیز داده شد از جمله اینکه این موضوع در برنامه پنج ساله تبیین و پیشنهاد شده، اما بهتر بود که در شورا هم مطرح می شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چنین مسئله مهمی باید قبلا باز می شد و توضیح داده می شد تا دوستان شورا اطلاعاتی از قبل می داشتند.

چمران افزود: با این حال انشاءالله امیدواریم بیمارستان هر چه سریع تر آماده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو نکته مهم درباره این بیمارستان وجود دارد، اول اینکه این بیمارستان تخصصی و پژوهشی با محوریت هسته ای است و دیگر اینکه وزارت بهداشت و درمان و سازمان انرژی هسته ای در ساخت این بیمارستان سرمایه گذاری می کنند و شهرداری با ارائه زمین و امکانات، ساخت آن را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: این همکاری مشترک بسیار ارزشمند است و باید در تقویت آن کوشید.

چمران در ادامه با اشاره به موقعیت مکانی بیمارستان هسته ای گفت: مکان ساخت این بیمارستان در نقطه ای از تهران معین شده که آن نقطه امکانات کمتری نسبت به بسیاری از مناطق تهران دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این بیمارستان پروژه ای ملی و فراملی است، اما باعث تحرک در منطقه و آبادانی بیشتر آن خواهد شد.