حذف پرداخت مستمری بازنشستگان طبق " حروف الفبا "

به گزارشافکارخبر،رضا امینی درباره اجرای نظام پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: امروزه سازمان‌ها همواره در تلاشند تا میزان رفاه و رضایتمندی مخاطبان و ذی نفعان خود را از خدماتی ارائه شده ارتقا دهند.

وی افزود: این موضوع یکی از ضرورتهای بقا و ماندگاری سازمانهاست. سازمان تامین اجتماعی نیز با درک این ضرورت ها همواره تلاش کرده است تا با استفاده از امکانات و پتانسیل های پیش رو، بسترهای جدید ارائه خدمات به مخاطبان خود را توسعه دهد.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی دو سال اخیر این مهم با انتخاب شیوه مدیریت علمی و تمرکز بر امور تخصصی رویکرد تازه‌ای از مدیریت با استفاده ازفناوریهای نوین به عنوان راهبرد جدیدی در خدمت رسانی به آحاد ذی نفعان و مخاطبین سازمان، محقق شده است گفت: تمرکز بر کاهش مراجعات کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به شعب از طریق ارائه خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت از این جمله است.

امینی ادامه داد: این اقدام نه تنها موجب افزایش سطح رضایتمندی ذی نفعان شده بلکه آثار و فواید بسیاری برای اقتصاد کشور به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های سراسری از جمله ارسال لیست اینترنتی، پرداخت انواع حق بیمه و ابلاغ اوراق مطالباتی در بستر اینترنت و … آغازی بر راهبردهای تخصصی سازمان در ارائه خدمات در بستر فناوری های روز آی تی است عنوان کرد: نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان نیز در راستای راهبردهای مذکور اجرا می شود.

امینی ادامه داد: از آنجا که پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان براساس حروف الفبا مورد گله و شکایت بود و به پراکندگی زمان پرداخت حقوق در طول یک ماه اعتراضاتی وجود داشت، موضوع در دستور کار مجموعه مدیریتی و کارشناسی سازمان قرار گرفت که نهایتاً منجر به آماده سازی بسترهای فنی، تخصصی و اجرایی از آبان ماه سال جاری شد.

مدیرکل امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی به مزایای اجرای نظام پرداخت متمرکز نیز اشاره و عنوان کرد: یکپارچگی در پرداخت‌ها، برقراری عدالت و رفتار همسان و عادلانه در پرداخت حقوق خارج از اولویت الفبایی، کشف و شناسایی هم پوشانی‌ها، مدیریت بهینه وجوه، سهولت در پرداخت و دریافت حقوق، دقت در پرداختها و صیانت از منابع و منافع مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان از جمله این مزایا هستند.

پیش از این اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفته بود: سامانه تلفن گویای ندای تامین(۱۴۲۰)، به منظور اطلاع رسانی دقیق به بازنشستگان و مستمری بگیران، برنامه زمان بندی پرداخت حقوق آنان را از طریق این سامانه اعلام می کند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، می‌توانند با وارد کردن تاریخ روز دریافت مستمری خود به این سامانه، تاریخ دقیق واریز مستمری در ماه‌های آبان لغایت اسفند سال جاری را دریافت کنند. این برنامه تنها برای مستمری بگیرانی که در فاصله زمانی پنج تا ۱۹ هر ماه حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کرده‌اند، اجرایی است.

مستمری بگیرانی که از ۲۰ لغایت پایان ماه، حقوق خود را دریافت می کردهاند، همچنان بدون تغییر در برنامه زمان بندی، در همان تاریخ، حقوق خود را دریافت خواهند کرد. در طرح جدید پرداختها، در صورت قرار گرفتن روز پرداخت حقوق در روزهای تعطیل، حقوق بازنشستگان یک روز قبل پرداخت خواهد شد.