هشدار تعزیرات در مورد وجود مواد مخدر در قلیان

به گزارشافکارخبر،محمد محمدی صبح چهارشنبه در کمیسیون تعزیرات که به ریاست سید حسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد، گفت: ۷۰ سال است که بازار میوه پایتخت سروسامان نگرفته است و امروز شاهد آن هستیم که با مواد شیمیایی، رنگ میوه ها را تغییر می دهند و قیمت ها واقعی نیست و کیفیت میوه ها هم پایین است. این در حالی است که در قانون برنامه پنجم توسعه و آئین نامه اجرایی قانون حفظ نباتات، اگر محصول کشاورزی سمی باشد و روی آن مواد شیمیایی استفاده شده باشد، دولت باید از آن جلوگیری کند. اما این قانون هنوز اجرایی نشده است.

مدیر کل تعزیرات تهران در مورد سفره خانه های پایتخت گفت: متاسفانه دیده شده که در برخی از قهوه خانه ها به علاوه تنباکو، مواد مخدری مانند کراک و شیشه سرو می شود و همین موجب شده تا مصرف کننده از حالت طبیعی خود خارج شود. همچنین متاسفانه ۲۰ هزار آرایشگاه غیرمجاز زنانه و یا مردانه در تهران داریم که این یک انحراف جدی است.

استاندار تهران بعد از مشاهده فیلم مستند توزیع و تولید آبلیموهای تقلبی و اظهارات مدیرکل تعزیرات، گفت: ساماندهی اصناف یک موضوع جدی است و باید جلسه ای در این مورد برگزار شود و اتحادیه ها را درگیر کنیم اما ما هنوز دنبال خرده فروش ها هستیم و باید سرچشمه را پیدا کرد. قطعاً یک ساندویچ فروش خودش کالباس و سوسیس تولید نمی کند و از رسانه ها هم می خواهیم موج ایجاد کنند.

استاندار تهران گفت: اخیراً تعاونی های توزیع راه اندازی کردیم تا محصولات عشایر از تولید به مصرف برسد و این عرضه مستقیم کالا بسیار موثر خواهد بود.