سیل مراکز اداری ایلام را تعطیل کرد

به گزارشافکارخبر،آخرین اخبار از سیل در کشور که موجب خسارت و آبگرفتگی شده است را در این بسته خبری بخوانید.

** یک کشته و یک مفقود در سیل ایلام(۰۸:۵۵)


مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام از تعطیلی امروز مراکز اداری ایلام به دلیل شدت سیل در این استان و یک کشته و یک مفقود تاکنون خبر داد.

کرمی در ادامه بیان داشت: متاسفانه سیل به تاسیسات زیر بنایی خسارت وارد کرده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش ها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و به همین دلیل مراکز اداری امروز تعطیل اعلام شد.

**چرخساز: سیل در ۴ استان / آسیب دیدگی ۱۳ شهر و روستا و امدادرسانی به ۲۵۵ نفر(۹:۱۵)


ناصر چرخساز، رییس جمعیت امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادثباشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی در پی سیل در استان های کشور گفت: سیل و آبگرفتگی از روزگذشته ۴ استان را گرفتار کرده است.

وی افزود: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان و کرمانشاه دچار سیل و آبگرفتگی شدند که در پی آن ۱۰ شهرستان متاثر شدند.

رییس جمعیت امداد و نجات هلال احمر اظهار داشت: همچنین سیل به ۹ شهر و ۴ روستا آسیب جدی وارد کرده و تاکنون به ۲۵۵ نفر از هموطنانمان امدادرسانی شده است.

چرخساز در ادامه بیان داشت: ۲ نفر در این استانها به مناطق امن منتقل شدند و از ۵۵ واحد مسکونی تخلیه اب انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۶ تیم امدادرسانی به این مناطق اعزام شده اند.

**آمار کشته شدگان به ۲ نفر افزایش یافت(۱۰:۰۰)


شبکه خبر در بخش خبری ساعت ۱۰:۰۰ به نقل از کرمی، مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام اعلام کرد: آمار کشته شدگان سیل ایلام به دو تن افزایش یافته است.

**بارش شدید باران ریزش کوه در ایلام را رقم زد / رانندگان آذربایجان شرقی مجهز در معابر تردد کنند(۱۰:۰۴)

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ریزش کوه در محور ایلام اظهار کرد: ساعت ۶:۱۵ صبح امروز محورهای ایلام، سرابه، مهران شاهد بارش شدید باران بودند که این شدت باران ریزش کوه در محور ایلام را رقم زد.

وی افزود: با همکاری پلیس راه و سازمان راهداری محوری که دچار ریزش کوه شده بود ساعت ۷:۱۵ صبح بازگشایی شد.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه های کشور تصریح کرد: امروز در ۱۳ استان کشور گزارش بارش باران را داده‌اند که رانندگان آذربایجان شرقی به دلیل پیش بینی یخ زدگی معابر حتما با تجهیزات مربوطه و رعایت نکات ایمنی در معابر تردد کنند.

**بارش باران تا فردا در لرستان ادامه دارد / آب‌گرفتگی معابر شهر و روستای کوهدشت(۱۰:۰۵)


رضا آریایی، مدیرکل ستاد بحران لرستانصبح امروز اظهار داشت: بارش باران که از عصر روز سه‌شنبه در لرستان آغاز شده تا عصر فردا جمعه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: تا این لحظه شهرستان نورآباد با ۶۴ میلی‌متر بیشترین بارش را در لرستان داشته است.

این مسئول افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خساراتی بر اثر این بارش اعلام نشده است.

مدیرکل ستاد بحران لرستان، گفت: میزان بارش باران در لرستان از روز سه‌شنبه تاکنون در شهرستان نورآباد ۶۴، رومشکان ۵۳، کوهدشت ۵۳، الشتر ۴۵، پلدختر ۳۵، بروجرد ۲۶، خرم‌آباد ۲۶میلی‌متر، دورود هشت، ازنا پنج و الیگودرز دو میلی‌متر گزارش شده است.

گفتنی است، هم‌اکنون بارش باران در سطح استان لرستان ادامه دارد و شب گذشته به علت بارش باران در شهرستان کوهدشت معابر شهری و روستایی دچار آب‌گرفتگی شد.

**بارش باران تا روز شنبه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد(۱۰:۱۸)


کارشناس مسئول پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی از شب گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و تا روز شنبه ادامه دارد.

خدیجه یاری‌جو اظهار کرد: بارندگی از شب گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

این مسئول در هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارش‌ها ظرف امروز و فردا و تا روز شنبه ادامه دارد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر بارش‌ها در مناطق گرمسیری استان صورت گرفته است.

وی در خصوص بارندگیهای امسال و پیشبینی نسبت به روند بارشها گفت: پیشبینی بارشهای نرمال را در سه ماهه پاییز و به دنبال آن زمستان در کهگیلویه و بویراحمد داریم.