بزرگترین گروه خلافکاران جنوب متلاشی شدند

به گزارشافکارخبر،احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: باند منهدم شده، یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر بود که به صورت سازماندهی شده و زنجیره‌ای و مسلحانه در کشور فعالیت می‌کردند.

وی بااشاره به اینکه سرکرده این باند شرور معروف به «ن - ش» بود، افزود: اعضای این باند ضمن تشکیل شبکه‌ای منسجم از افراد مختلف در شهرهای گوناگون اقدام به قاچاق مواد مخدر از استان سیستان و بلوچستان به اقصا نقاط کشور می‌کردند.

قربانی اظهار داشت: انهدام این باند در دستور کار اداره کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفت و طی چندین مرحله عملیات‌های مختلف بر روی این باند صورت گرفت و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و تعداد زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: در یکی از عملیات‌های صورت گرفته دو نفر از تفنگ‌چیان شرور مذکور به هلاکت رسیدند.

قربانی ابراز داشت: اعضای این باند برای سهولت در امر قاچاق مواد مخدر در هر شهر از افراد بومی و آشنای به منطقه استفاده می‌کردند و این افراد به خاطر آشنائی به منطقه و گریز راه‌ها، می‌توانستند خدمات خوبی به اعضای باند ارائه دهند.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان کرمان گفت: با توجه به پیچیدگی‌های موجود، انهدام کلی شبکه با مشکل مواجه بود تا اینکه به یاری خدا و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام ولیعصر(عج) قریب به اتفاق اعضای شبکه از جمله افراد بومی اجیر شده مورد شناسائی قرار گرفتند.

قربانی خاطرنشان کرد: در یک عملیات کم‌نظیر سرکرده باند و ۱۰ نفر از همدستانش دستگیر و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و اسلحه و مهمات کشف و ضبط شد.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان کرمان بیان کرد: علاوه بر اسلحه و مهمات‌هایی که از این افراد ضبط شده است، مقدار بیش از ۴ هزار کیلو گرم تریاک، ۲۶۰ کیلو گرم مرفین، ۱۱۳ کیلوگرم هروئین و ۱۶۸ کیلو گرم حشیش کشف و ضبط شده است.

وی افزود: متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مورد تحقیق و بازجوئی قرار گرفتهاند و ضمن پذیرش اتهامات خود دفاعیاتی داشتهاند و پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و به شعبه اول این دادگاه ارجاع و جلسات محاکماتی با حضور متهمان و وکلای آنان انجام و در فرجه قانونی حکم لازم صادر میشود.