تهیه گزارش از نحوه هزینه اعتبارات بحران سیل، خشکسالی و حوادث غیر مترقبه

گروه اجتماعی،موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارخبربا بیان اینکه ۱۵ نماینده تقاضای اعمال ماده ۲۳۶ برای عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص مواد ۱۰ و ۱۲ و ماده ۲۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه را مطرح کردند، گفت: مواد ۱۰ و ۱۲ و ماده ۲۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه در ارتباط با نحوه جذب اعتبارات بحران سیل، خشکسالی و حوادثغیر مترقبه است که باید ۲ درصد کل بودجه کشور برای بحران سیل، خشکسالی و حوادثغیر مترقبه هزینه شود.

وی افزود: این بودجه با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تصویب در هیئت دولت مصوب و برای تخصیص ابلاغ و در اختیار سازمان قرار می گیرد که نمایندگان در این زمینه سوالات و انتقاداتی دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به محتوای ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس این ماده هرگاه حداقل ۱۰ نماینده نسبت به عدم انجام وظایف یک دستگاه سوال و انتقاد داشته باشند، می توانند تقاضای تهیه گزارش از عملکر آن دستگاه را مطرح کنند تا این گزارش تهیه و در صحن مجلس قرائت شود.

ثروتی تصریح کرد: چون نمایندگان از نحوه عملکرد سازمان مذکور در این زمینه انتقاد داشتند و تاکید دارند که این عملکرد زیر سوال است و مشخص نیست این ۲ درصد بودجه در کجا هزینه شده، لذا خواستار تهیه گزارش مجلس در این زمینه شدند که ۱۵ نماینده این تقاضا را امضا کردند که این تقاضا به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارجاع شد.

وی گفت: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با حضور یکی از معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه مباحثی مطرح و قرار شد تا در روزهای آینده گزارشی از سوی کمیسیون تهیه و در صحن مجلس قرائت شود.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعد از قرائت گزارش در صحن مجلس از نمایندگان رای گیری خواهد شد و چنانچه نمایندگان بر ارجاع گزارش به قوه قضائیه نظر بدهند، برای بررسی و رسیدگی به این قوه ارسال می شود.