" کلیک دزدی "، روش جدید مجرمان سایبری

به گزارشافکارخبر،سرهنگ " حسین رضایی " گفت: هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از روش جدید کلیک دزدی، کاربران اینترنتی را در دام خود می‌اندازند؛ در این روش کاربر بدون اینکه بداند با یک کلیک ساده موجب بروز اتفاقی ناگوار برای رایانه خود می‌شود و ناخواسته در دام هکرها گرفتار می شوند.

وی افزود: به عنوان مثال هکرها از آگهی‌های تبلیغاتی یا جملاتی مانند " هرگز روی این فایل کلیک نکنید " و… که می‌تواند هر کاربری از مبتدی گرفته تا پیشرفته را دچار وسوسه کند، استفاده می‌نمایند بنابراین رعایت نکات ایمنی برای در امان ماندن از این خطرات بسیار مهم و ضروری است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلیک‌های مشکوک، اغلب کاربر را به صفحاتی راهنمایی می‌کند که دارای کدهای مخرب یا توضیحات فریبنده است.

رضایی تصریح کرد: فایل‌های مخرب اینترنتی ممکن است در قالب یک ایمیل معمولی ارسال شود که لینکی را با خود همراه دارد که به نظر می‌رسد این لینک در نهایت به فایل ویدیویی، خبر مهم یا مطلبی جالب می‌رسد اما با کلیک روی این لینک، کاربر به صفحه مورد نظر هکر منتقل می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان یزد در خاتمه به کابران هشدار داد: هکرها در همه جا حضور دارند و باید به یاد داشته باشیم آنها همیشه یک کامپیوتر خاص را هدف قرار نمی دهند بنابراین بر روی سیستم خود یک آنتی ویروس معتبر نصب و مرتبا آن را بروز رسانی کنید.