وجود ۲۴۰ بیمارستان نیمه تمام در کشور

به گزارشافکارخبر، دکتر سید محمد هادی ایازی در نشست مشترک مجمع خیرین سلامت، با اشاره به سرکشی به شهرستان هایی همانند خرم آباد، ازنا، بروجرد، اراک و گلپایگان از وضعیت مطلوب فعالیت خیرین حوزه سلامت در این شهرستان ها ابراز خرسندی کرد و گفت: مجمع خیرین باید در استان تهران به ویژه در شرق آن فعال تر عمل کند.

وی با بیان اینکه شهرستان ها از ظرفیت های بسیار زیادی برای فعالیت در حوزه سلامت برخوردار هستند، ادامه داد: مردم علاقه مندی زیادی برای کمک رسانی و انجام امور خیر در حوزه سلامت دارند اما این مسئولان هستند که باید به اطلاع رسانی در مورد مشکلات و نیز تسهیل شرایط انجام امور خیرخواهانه توسط خیرین بپردازند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت با بیان اینکه در شهرستان ها عمده ساخت و ساز بیمارستان ها و نیز ارائه زمین برای ساخت این مراکز از سوی خیرین رخ می دهد، خاطرنشان کرد: در ادامه این اقدامات خیرخواهانه زمین بیمارستان بهارلو با وسعت ۳۱ هزار متر مربع از سوی شهردار تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران تحویل داده شده است. همچنین ۱۵ هکتار زمین در بوستان ولایت نیز برای ساخت بیمارستان ارائه می شود.

ایازی با اشاره به آماده سازی پنج پایگاه انتقال خون از سوی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین چهار همراه سرا نیز تهیه شده است که البته این نوع مراکز باید توسعه یابد.

وی به دریافت مجوز ساخت مرکز سوختگی کن توسط خیرین اشاره و عنوان کرد: قرار نیست در این موضوعات وزارت بهداشت از پولی که ندارد، هزینه کند. بلکه با گسترش شهر باید هر دستگاهی به سهم خود وظیفه توسعه مراکز درمانی و سلامت را نیز بر عهده بگیرد.

ایازی با تاکید بر لزوم فعال کردن ظرفیت اصناف در فعالیت های خیرخواهانه حوزه سلامت، گفت: اگر در ساخت مراکز درمانی و بیمارستانی هر یک از اصناف تعهد کنند که بخش مربوط به خود را به صورت خیرخواهانه برعهده می گیرند برای ساخت این نوع مراکز مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت با اشاره به وجود ۲۴۰ بیمارستان نیمه تمام در سطح کشور، خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانی نیاز به تعمیر و نوسازی دارند. برای انجام این امور باید ۹۰ میلیارد تومان هزینه کرد. اما دولت هر سال می تواند مقداری از این مبلغ را تهیه کند. در نتیجه باید از ظرفیت خیرین و دستگاه های مختلف مدد گرفت.