گود ایران زمین کماکان تهدید کننده است

به گزارشافکارخبر،محسن سرخو، در دویست و چهارمین جلسه شورا با اشاره به پیش بینی بارندگی‌های شدید در زمستان امسال، گفت: گود ایران زمین کماکان تهدید کننده منازل مسکونی اطراف است بنابراین شهرداری منطقه با توجه به اینکه این پروژه درگیر مسائل حقوقی است، تمهیداتی جدی و فوری بیندیشد تا ریزش احتمالی گود رفع خطر شود.

وی در ادامه به اعلام وقوع پدیده طبیعی «ال‌نینو» اشاره کرد و افزود: دو نقطه آسیب‌پذیر در زمان وقوع این پدیده در شهر تهران وجود دارد که یکی از آنها مناطق مسکونی اطراف مسیل‌ها است که حتما باید این مسیر ها آزاد و کنترل شود.

سرخو ادامه داد: نقطه دیگر بافت‌ فرسوده ریزدانه نفوذ ناپذیر شهر تهران است که در صورت آسیب دیدن این مناطق امکان کمک‌رسانی تقریبا صفر خواهد بود. بنابراین برای این مناطق باید تمهیداتی صورت بگیرد به گونه‌ای که تعدادی از منازل مسکونی خریداری و گروه‌های امدادی مستقر شوند تا در موقع لزوم بتوانند امداد رسانی کنند.

وی در پایان پیشنهاد داد: شهرداری تهران موظف شود تا ظرف یک مدت زمان مشخص در خصوص آسیب‌های احتمالی این پدیده بررسی لازم را انجام دهد و برنامه مشخص خود را جهت رفع خطرات احتمالی به شورا ارائه کند.

پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی شهرداری تهران که در دویست و چهارمین جلسه شورا حضور داشت با اشاره به تذکرات اعضا در خصوص بلاتکلیفی گود ایران زمین، اظهار داشت: بنا به دستور قضایی و هماهنگی‌های صورت گرفته کار پایدارسازی گود ایران زمین به صورت کامل صورت گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که مالکیت این زمین به وزارت نفت منتقل شده است طی مکاتباتی که با مالک جدید داشته‌ایم برای آنکه پایداری گود مجددا دچار مخاطره نشود خواستار پیگیری کارهای مربوط به این ملک از سوی مالک جدید شده‌ایم.

محمد مهدی تندگویان نیز با اشاره به اینکه گود دیگری در خیابان صحرا مشکلاتی را برای ساکنین اطرافش به وجود آورده است در خصوص سخنان معاون شهرسازی شهرداری، گفت: ملک ایران زمین هنوز به تملک وزارت نفت در نیامده است و مباحثدر حد وکالت نامه پیگیری شده است.

وقت زیادی از شورا نمانده طرح‌ها و لوایح را به سرانجام برسانیم

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در دویست و چهارمین جلسه شورا، گفت: در حال حاضر ۲۰ ماه از عمر شورای چهارم باقی است که اگر بخواهیم تعداد جلسات را تخمین بزنیم نزدیک به ۱۶۰ جلسه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ساعات مفید جلسات باید گفت ساعات مفید جلسات ما نزدیک به ۲۵۰ ساعت خوماهد بود و لذا قابل مشاهد است که وقت کمی در اختیار داریم. از اینرو پرداختن به طرح ها و لوایح عقب مانده و زمین مانده باید با سرعت بیشتری انجام شود تا به سرانجام برسد.

مهدی چمران نیز در تایید سخنان دنیا‌مالی گفت: ما جلسات حسابرسی را در روزهای دوشنبه انجام می‌دهیم و باز از اعضای شورا می‌خواهم تا به موقع در جلسات حضور داشته باشند تا زمان زیاد تری به جلسات و بحث‌های اصلی پرداخته شود.

جوسازی علیه اعضای شورا به صلاح شهر نیست

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به برخی شایعات و جوسازی‌ها علیه اعضای شورا، گفت: چند روزی است که در رسانه‌ها علیه شورا و اعضای شورا جو سازی‌هایی صورت می‌گیرد که من از آقای رئیس و هیئت رئیسه می‌خواهم از کیان شورا دفاع کنند.

وی ادامه داد: شورای چهارم یکی از زحمتکش ترین و فعال‌ترین شوراها بوده و کارهای اساسی و زیربنایی بسیاری را به سرانجام رسانده بنابراین این جوسازی‌ها به هیچ عنوان به صلاح شورا، شهرداری و حتی شهروندان نخواهد بود.

دوستی در خاتمه افزود: علیه ۴ نفر از اعضای شورا جوسازیهایی صورت گرفته که من خواستار دفاع از کیان شورا هستم.