به گزارشافکارخبر،مازندران در ۲۷ شهریور سال جاری شاهد به وقوع پیوستن سیلی بود که هنوز هم بقایای آن باقیست و به دلیل عدم رسیدگی به روستای مرزن ده یکی از روستاهای توابع چمستان هنوز گل و لای و آثار دیگر سیل در این روستا یافت می شود.

پس از وقوع این سیل رودخانه وازرود که از وسط مرزن ده می گذرد طغیان می کند و به زمین های کشاورزی و ویلاهای اطراف و منازل مسکونی خسارت می زند و شن و ماسه و گل و لای فراوان و تنه های درخت بسیاری را با خود از جنگل " واز " می آورد به طوری که پس از وقوع سیل دو متر گل و لای جمع می شود و زندگی اهالی این روستا را مختل می کند که باعثترک منازل از سوی اهالی می شود.

فرو ریختن دیوار خانه ها، زیر آب رفتن خودروها، از جا در آمدن دکل های برق، از بین رفتن دام و طیور و زمین های کشاورزی از جمله آسیب های این سیل به مرزن ده بوده که پس از گذشت دو ماه هنوز اقدامات کافی برای جبران خسارت ها انجام نشده است.

تنها اقدام مثبتی که از سوی مسئولان انجام شده باز کردن رودخانه " وازرود " بوده اما هنوز گل و لای در معابر عمومی این منطقه کاملا مشهود است و اقدام جدی در پاک سازی معابر و خیابان ها انجام نگرفته است.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در این باره گفته بود: شدت سیل در شهرهای استان مازندران متفاوت بوده به طوری که بابل در بخش های بند پی شرقی و غربی، بابل کنار و آمل، دهستان امام زاده عبدالله، بخش لاریجان، شهرستان سوادکوه، شهرستان ساری در بخش چهاردانگه، شهرستان نور در بخش بلده و چمستان دچار خسارت در حوزه کشاورزی، راه و مسکن شده که روستای مرزن ده و واز دچار بیشترین خسارت شده به طوری که در روستای مرزن ده که رودخانه از وسط روستا عبور می کند گل و لای از مسیر رودخانه وارد روستا شده به همین دلیل اداره کل مدیریت بحران برای جلوگیری از خسارت جانی مردم روستا به خصوص ساکنین حاشیه رودخانه درخواست ترک منطقه و واحدهای مسکونی را داده بود.

این در حالی است استان مازندران که هم اکنون یکی از سیل خیزترین استان های کشور به حساب می آید در مدت روزهای گذشته باز هم شاهد وقوع سیل بوده که این امر اقدام عاجل مسئولان در جهت جلوگیری از وقوع سیل در این استان را می طلبد.