خشکسالی هم‌چنان کشور را تهدید می‌کند

به گزارشافکارخبر،مهدی چمران در دویست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره بارندگی‌های اخیر در پایتخت اظهار داشت: از روز گذشته بارندگی‌های گسترده‌ای در سطح شهر بارید که باید شاکر این رحمت الهی باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه عوامل انسانی در طبیعت دستکاری‌هایی از جمله قطع درختان، مسدود کردن مسیل‌ها و پر کردن روددره‌ها انجام می‌دهند که در آینده زحمات زیادی را به بار می‌آورد، ولی امید است این رحمت الهی برای ما استمرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تا بارندگی اتفاق می‌افتد، اندازه‌گیری می‌کنند و می‌گویند سدها پر شده و در تابستان مشکل کم‌آبی نداریم. در حال حاضر ۴۸ درصد از آب مصرفی از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود که پر شدن این منابع زیرزمینی آب، سالها زمان می‌برد و هم‌اکنون استفاده از این منابع، ده‌ها متر پایین رفته است.

چمران تأکید کرد: به غیر از استان‌های شمال کشور، تمامی کشور با پدیده خشکسالی و کمبود آب مواجه هستند و کمبود آب همچنان وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ساخت مترو در شهر با تمامی مشکلات اشاره کرد و گفت: انتظار نداریم که شأن شورا حفظ نشود و اگر شأن نمایندگان مردم حفظ نشود، شأن مسئولان شهری نیز حفظ نخواهد شد. شورا جایگاه خاص خود را دارد و اگر حتی به طنز به شورا طعنه بزنند، به خود طعنه زدهاند.