زنجانی: لوسترهاک و لوازم اداری دفترم ۴ میلیارد قیمت دارد

به گزارشافکارخبر،تورک معاون دادستان در ادامه اظهارات خود گفت‌: در مرحله رسیدگی به اعتراضات با توجه به تسریع بابک زنجانی در تعیین قیمت برای رد مال توافق شد برای هر یک از اموال هیأت سه نفره کارشناسی متشکل از نماینده متهم، نماینده وزارت نفت و دادستانی اموال را بررسی و نسبت به آن اظهار نظر کنند.

تورک اظهار داشت: طی چندین نوبت مانند مرحله نخست جلسه‌ای با حضور تمامی کارشناسان صورت گرفت و حتی این جلسه را در دفتر مرکزی هلدینگ بابک زنجانی و با حضور مدیران و وکیل وی برگزار کردیم و قرار شد اطلاعات و اسناد در جهت تسریع در کارشناسی در اختیار ما قرار گیرد.

معاون دادستان تهران اظهار کرد: در این مرحله بابک زنجانی اموالی مثل ساختمان وی‌آی‌پی و ویلاهایی را که مدعی شده بود این اموال مادرش است را از فهرست خارج کرد تا دادستانی نیز این اموال را از فهرست بیرون بیاورد.

تورک خاطر نشان کرد: بابک زنجانی مدعی است لوسترها، میز و لوازم اداری دفتر مرکزی وی ۴ میلیارد تومان ارزش دارد همچنین وی مدعی شده لوسترهای دفترش یک و نیم میلیارد تومان ارزش دارد و کارشناسان این اعتقاد را ندارند همچنین وی برای دفتر خود ۴۰۰ میلیون تومان لوازم بدن‌سازی خریداری کرد.

وی افزود: بابک زنجانی ملک ایران زمین را بزرگترین دارایی خود در ایران عنوان می‌کند در حالی که منبع پیش‌پرداخت خرید این ملک از دارایی وزارت نفت بوده است، زنجانی ارزش ملک ایران زمین را ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است اما کارشناسان خبره دادگستری ارزش آن را تنها ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

معاون دادستان تهران در ادامه تصریح کرد: ارزش کل دارایی‌های بابک زنجانی در ایران ۲۵۹۵ میلیارد تومان است همچنین وی از لیست ابتدایی ارائه شده به دادستانی ۴ دستگاه خودرو، یک ساختمان، ۳ ویلا و ۲ موتورسیکلت را خارج کرده است.

وی افزود: همچنین بابک زنجانی مدعی است که ویلای لواسان در لیست رد مال قرار داشته متعلق به مادرش است و به همین دلیل هم آن را از لیست رد مال خارج کردیم اما این ویلا همچنان توقیف است، هنوز انتقال قطعی سهام شرکتها به وزارت نفت صورت نگرفته، ۱۸ مورد از شرکتها و داراییهای بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شده است.