توافق ‌نامه‌ای برای ارائه خدمات به بازنشستگان آموزش و پرورش

به گزارشافکارخبر،موضوع این توافق‌نامه ارایه خدمات بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش با هماهنگی صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان خدمات دولت(شهری و روستایی) است.

براساس انعقاد این توافق‌نامه استعلام مشترکین بازنشسته صندوق، اصلاح اطلاعات هویتی بازنشستگان و موظفین، درخواست قطع حقوق ناشی از فوت، چاپ فیش حقوقی و حکم بازنشستگی، هزینه بیمه عمر، درخواست وام، تقاضای تورهای زیارتی و سیاحتی خدمات گردشگری به بازنشستگان، تمدید وکالت نامه داخل کشور و درخواست کارت شناسایی و منزلت، کاهش تعداد وراثو درخواست صدور گواهی دریافت حقوق از صندوق برای ارائه به سایر مراجع از جمله خدماتی است که حداکثر از چهار ماه آینده به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار خواهد شد.

محمدرضا ترابی، معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در ابتدای این نشست با اشاره به ابلاغ سیاست‌های برون سپاری توسط دولت، گفت: برون‌سپاری، یکی از برنامه‌های محوری چهارگانه در صندوق بازنشستگی کشوری است که با جدیت پیگیرآن هستیم وخوشبختانه توفیقات خوبی نیز در این زمینه بدست آورده‌ایم.

ترابی، با اشاره به این‌که ۶۰ درصد جمعیت بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: پیشنهادها و راهنمایی‌ همکاران وزارت آموزش و پرورش یاری رسان ما در خدمات بهتر به بازنشستگان ارجمند این وزارت‌خانه است.

وی افزود: امضای این توافق‌نامه حاصل تلاش و همکاری یک سال گذشته‌ی همه‌ی مدیران درحوزه‌های گوناگون صندوق بازنشستگی کشوری است.

سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه شاهد رویکرد جدیدی در اداره صندوق بازنشستگی هستیم که آینده بسیار درخشانی برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که سازمان‌های امروز پیچیدگی‌های بسیاری دارند، بیان کرد: اگر این سازمان‌ها، فرایندها و تکنولوژی خود را تغییر ندهند محکوم به شکست هستند. روش و رویکرد جدیدی که صندوق بازنشستگی در پیش‌گرفته گام جدی است که ما بتوانیم با تعامل دو یا چند طرفه بین آموزش و پرورش، صندوق بازنشستگی و نهادها غیردولتی در این تعاملات اثربخشی خود را بالا ببریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه میانگین خدمت شاغلین در آموزش و پروش در حدود ۲۰ سال است، گفت: پنجاه درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش تا ده سال آینده بازنشسته می‌شوند.

علی فلاح حقیقی، دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز در مراسم انعقاد این توافقنامه اظهار امیدواری کرد: اجرای مفاد این توافقنامه زمینههایی برای بهرهمندی بازنشستگان از مزیتهای رفاهی و تعامل بین دستگاهی خواهد بود.