عملکرد ضعیف سازمان حفاظت از محیط زیست

گروه اجتماعی - عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: اجرای سیاست های حفاظت از محیط مطابق آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب است، نیازمند عزم جدی از سوی دولت و مسوولان سازمان حفاظت از محیط زیست است.

 

به گزار ش افکارخبر، مهرداد بائوج لاهوتی با بیان این مطلب گفت: هر از چندی فیلم های در فضای مجازی پخش می شود که نشان از قوی عمل نکردن سازمان حفاظت از محیط زیست دارد.

وی توضیح داد: مسوولان سازمان محیط زیست به جای سیاسی کاری بهتر است با جدیت از امکانات قانونی خود استفاده کنند و با جدیت با متخلفان برخورد کنند این در حالی است که برخی هموطنان مدعی شده اند که شکارچیان غیر مجاز اقدام به شکار گونه های مختلف حیوانات کرده و یا سودجویان با تعدی به منابع طبیعی اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کرده اند.

نماینده مردم لنگرود خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در موضوعات مختلف عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته نظر فراکسیون محیط زیست مجلس و همچنین کمیسیون اجتماعی را جلب کند.

وی گفت: مسوولان این سازمان باید پاسخ دهند چرا هنوز بسیاری از معضلات زیست محیطی باقی مانده است.

وی ادامه داد: متاسفانه تخریب جنگل ها، آلودگی هوا، شکار بی رویه حیوانات و ... هنوز به قوت خود باقی است و این سازمان با وجود انتقادات فراوان نسبت به دولت های قبل، هنوز نتوانسته اقدام موثری انجام دهد.

لاهوتی اظهار کرد: مسوولان این سازمان اگر قادر به حل این معضلات نیستند باید هرچه سریعتر اعلام کنند زیرا ادامه این روند به حتم منجر به اجرای کامل سیاست های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حفاظت از محیط زیست نخواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوآورانه زیست محیطی در زمینه حفظ تعادل زیست بوم‌ها و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست تاکید کرده اند که ضرورت دارد تا دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست با استفاده از ابزارهای علمی صیانت از این حوزه را دردستور کار خود قرار داده و معضلات این بخش را هرچه سریعتر رفع کنند.