بیماری خاصی زائران در عراق را تهدید می‌کند؟

به گزارش افکارخبر به نقل از مهر، سید حسن هاشمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و مواکب خدمات رسان در جمع خبرنگاران به بازدیدهای امروز خود اشاره کرد و گفت: امروز به همراه رئیس هلال احمر به منافذ و نقاط مرزی، پایانه های مرزی سر زدیم و وضعیت بهداشتی و نوع و شیوه ارائه خدمات در این اماکن مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرایط کلی سه مرز کشور برای عبور زائران خوب است، افزود: اما با توجه به اینکه به اوج حضور مردم نرسیده ایم، اظهار نظر در این رابطه درست نیست و نمی توان ارزیابی کرد.

هاشمی در ادامه بیان کرد: امکانات و تمهیدات به میزان نیاز مردم نیست و در برخی قسمتها با وجود افزایش 1۰۰ برابری بازهم با کمبود مواجه هستیم اما شرایط نسبت به سال گذشته بهتر شده و امیدواریم سال آینده نیز بهتر شود.

هاشمی به برنامه ریزی های انجام شده برای خدمات رسانی مطلوب به زائران تاکید و اظهار کرد: طبق پیش بینی های به عمل آمده، امسال یک هزار پزشک و پرستار تحت نظر هلال احمر به عراق اعزام شده اند و در داخل کشور نیز تقریبا تمام استان ها به عنوان پشتیبان، میان سه مرز تقسیم شده اند.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر نبود بیماری خاص و نگران کننده در کشور عراق تاکید کرد و گفت: تنها بحث بیماری وبا مطرح است که از حیث این بیماری نیز جای نگرانی نیست و این بیماری کنترل شده است.

 

وی تصریح کرد: جلسات مکرری با وزارت بهداشت عراق داشته ایم و امروز نیز جلسه ای مشترک در این راستا در مهران برگزار شد و اقداماتی همچون آهک پاشی در خاک عراق انجام شده است.

 

هاشمی با تاکید بر نظارت وزارت بهداشت بر امر بهداشت مواکب متذکر شد: با وجود این نظارت ها باید بهداشت عمومی رعایت شود و نسبت به استفاده از آب بسته بندی و پرهیز از مصرف غذای عرضه شده در مواکب که آلودگی در آنها مشخص است، توجه شود.

وی تاکید کرد: در عراق با توجه به خیل عظیم جمعیت، دسترسی به امکانات پزشکی آسان نیست و پیشگیری بهتر از درمان است.